19. ve 21. yüzyıllar arası şiddet ve sanat ilişkisi
dc.contributor.advisor | ..., | |
dc.contributor.author | Bahtiyar, Ünsal | |
dc.date.accessioned | 2020-12-30T07:38:31Z | |
dc.date.available | 2020-12-30T07:38:31Z | |
dc.date.submitted | 2003 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/489549 | |
dc.description.abstract | Şiddet ve sanat ilişkisi, insanlığın tarihi kadar eskidir.Şiddet ve savaşlar insanlığın tüm süreçlerinde etkisini en yıkıcı biçiminde hissettirir. Sanat da yapısı gereği değişimi, yıkılıp yeniden oluşmayı, reddedip yerine yenisini koymayı önerdiği için, kendi yapısında değişim geçirebilmek için şiddeti, bir iç aktivasyon aracı olarak kullanmaktadır.Sanatın şiddet karşısındaki duruşu, ilkin, betimleyici ve belgeci şekilde olmuştur; bu ilişki zaman içinde değişim geçirmiştir.Günümüze gelindiğinde sanatın şiddetle olan ilişkisi, şiddetin bir araç yada taşıyıcı olarak, sanatsal başkaldırının aracı olarak kullanılması eğilimindedir.Bu insanlık tarihi boyunca hiç bu kadar yıkıcı, yok edici olmamış (bilim, teknoloji ve sanayileşmenin yardımı ile) insanoğlunun ürettiği şiddet ortamının bir sonucudur.Bu araştırma, bu düşüncelerle yapılmıştır. Araştırma, 19. ve 21. yüzyıllar arası önemli toplumsal olayları ve sanat alanlarına yansımalarını kapsamaktadır. | |
dc.description.abstract | The relationship between art and violance is as old as the history of humanity.The impact of wars and violance has been percevied destructively, throughout the decades of humanity.Since-due to its nature-art suggets modification, clearing itself out and reshaping, refusing one and replacing it with the new, it uses violance as an inner activation tool for self renovation.At the begginning, the attitude of art versus violance and destructiveness has been definitive this relationship has olways continued being modified.As for today, the relation between art and violance-violance being used as a tool or as a transmitter- has tendency to be used as a medium for the expressiin of artistic rebellion.This is the result of a violant en vironment produced by human being, who (with the assistance of science, technology and industrialization) has not been as violant and as destructive ever before in its history.This search is made with these thoughts.This search includes social events and their reflections to art between 19. and 21. centuries. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/embargoedAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Güzel Sanatlar | tr_TR |
dc.subject | Fine Arts | en_US |
dc.title | 19. ve 21. yüzyıllar arası şiddet ve sanat ilişkisi | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Resim Anasanat Dalı | |
dc.identifier.yokid | 10034951 | |
dc.publisher.institute | Güzel Sanatlar Enstitüsü | |
dc.publisher.university | MARMARA ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 353978 | |
dc.description.pages | 102 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |