Show simple item record

dc.contributor.advisorCelbiş, Ümit
dc.contributor.authorAlaca, Fahrettin Ersin
dc.date.accessioned2020-12-30T07:38:24Z
dc.date.available2020-12-30T07:38:24Z
dc.date.submitted2004
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/489517
dc.description.abstractÖZET Endüstri devrimi ile başlayan süreçte, objenin insan hayatı üzerindeki etkisi özellikle 20. yüzyılda büyük önem kazanmıştır. Aynı dönemde burjuvazi ile birlikte yükselişe geçen modern totaliter devletler, objenin bu etkisini siyasi erki ele geçirmek ve uygulanan poltikaları halk karşısında olumlamak amacıyla kullanmışlardır. Almanya'da iktidarda olan Nasyonel Sosyalist Alman İşçi Partisi'nin halk arabası projesi olan Volkswagen, endüstriyel objenin siyasallaşması açısından ciddi bir örnek oluşturmaktadır. Ferdinand Porsche'nin halk arabası üzerine yaptığı çalışmalar, Nasyonel Sosyalist iktidar tarafmdan hayata geçirilerek, hem ufuktaki savaş için bir silah haline getirilmiş hem de modern dönemde Alman sosyal hayatını şekillendirerek halkı kitleleştirme politikası güden Nasyonel Sosyalist propaganda yöntemleri tarafından kullanılmıştır. Parasını ödeyen hiçbir alıcı arabasına kavuşamamış, Volkswagen 2. Dünya Savaşı sırasında Alman ordusunun en önemli hafif taaruz gücünü oluşturmuştur. Savaşın ardından ingiliz ordusu himayesi altına giren Volkswagen fabrikası büyük zorluklara rağmen tekrar üretime geçmiş ve daha sonra Heinz Nordoff başkanlığında gelişen yapısı ile dünyanın en büyük üçüncü otomobil üreticisi haline gelmiştir. Volkswagen'in bu başarıyı elde etmesi, tüketim ideolojisiyle gelişen postmodern toplumda, başarılı bir promosyon stratejisi yönetiminde Beetle ve Transporter modelleriyle popüler kültür kaynağı oluşturabilmesinde yatmaktadır. Volkswagen hem kapitalleşmiş, dolayısıyla tüketim ideolojisi etkisindeki toplumlarda siyaset için önemli bir taban oluşturmuş, hem de Üçüncü Dünya ülkelerinde sosyal ve ekonomik yaşama damgasını vurmuştur. IV
dc.description.abstractSUMMARY During the process after the industrial revolution, the effect of the object on human lifestyle has been considered more important particularly in 20* century. Simultaneously modern totalitarian governments rising with the bourgeoisie have used this effect to get the political power and to make the public affirm their political practices. Volkswagen was the project of the National Socialist German Labour Party, which was in the power in Germany and it is a serious example for how an industrial object becomes a means of politics. The works of Ferdinand Porsche on the public car became fact by the National Socialist government. And it was used both as a weapon for the arriving war and as National Socialist propaganda tool to shape the modern German social life and render the public in the form of a community. But none of the payees could get their cars and on the other hand, Volkswagen became an important part of the light assault power of the German Army Forces in the 2nd World War. After the war the Volkswagen production plant firstly controlled by British Army Forces. Then, despite all the difficulties, the plant started production with serious efforts and later with the presidency of Heinz Nordoff the plant developed its structure and became the third big automobile producer of the World. In the post-modern societies shaped by consumer ideology, Volkswagen's success is a result of its ability to create Beetle and Transporter models as popular culture means, and manage them by successful promotion strategies. Volkswagen has formed an important base for politics in societies affected by the consumer ideologies, and also, it has shaped the social and economic life in third world countries. Ven_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectGüzel Sanatlartr_TR
dc.subjectFine Artsen_US
dc.titleVolkswagen bağlamında tasarımın siyasallaşması
dc.title.alternativePolitication of design with Volkswagen as an example
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDiğer
dc.identifier.yokid165505
dc.publisher.instituteGüzel Sanatlar Enstitüsü
dc.publisher.universityMARMARA ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid149030
dc.description.pages191
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess