Türkiye`deki uygulamalı heykel sempozyumları ve açık alan heykeline etkileri
dc.contributor.advisor | Ergin, Nilüfer | |
dc.contributor.author | Yilmaz, Hünkar | |
dc.date.accessioned | 2020-12-30T07:36:43Z | |
dc.date.available | 2020-12-30T07:36:43Z | |
dc.date.submitted | 2007 | |
dc.date.issued | 2019-03-22 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/489046 | |
dc.description.abstract | II. Dünya savaşı sonrası Avrupa ülkelerinde yaygın olarak uygulanmayabaşlanan uygulamalı heykel sempozyumları, ülkemizde 1970'lerde başlar.Türkiye'de gittikçe yaygınlaşan uygulamalı heykel sempozyumlarınınbaşlangıcından günümüze vardığı noktalar ve dünyadaki örnekleri ilekarşılaştırılması bu tezin konusudur. Dünyadaki örneklere bakıldığında heykelsempozyumlarının başlamasına neden olan önemli etmenlerden birinin heykeliyaşamla buluşturmak olduğunu görürüz. Heykel sempozyumlarını, toplumsalsorumluluk ile sanatçılar başlatmış ve böylece kamusal alanda sanatçıların,üniversitelerin ve halkın katıldığı bir etkinlik söz konusu olmuştur.Türkiye'de heykeltraşlara, kent mekanında anıtsal heykeller dışında, kamusalalanda varolma olanağı tanıyan en önemli etkinliklerden biri UygulamalıHeykel Sempozyumları olmuştur. Ülkemizin bir çok bölgesinde kentmekanlarında gördüğümüz heykellerin önemli bir kısmı uygulamalı heykelsempozyumları sonucunda üretilen heykellerdir. Bu nedenle Türkiye'de açıkalan heykeli üzerine bir tartışma zemini oluşturmak uygulamalı heykelsempozyumlarının başlangıcı, uygulanış biçimi ve sonuçta üretilen heykellerve mekanları üzerine daha fazla tartışma alanı ve yazılı kaynağıgerektirmektedir.Heykeli toplumla ve yaşamla buluşturma dışında bugün heykelsempozyumları daha farklı ilişkiler ve anlamlar üzerinde tartışmalar açarakseçtiği mekan ile farklı ilişkiler kurmaya çalışmaktadır.Dünyadaki örneklerebaktığımızda geniş bir katılımla gerçekleştirilen uygulamalı heykelsempozyumları kent mekanında heykeli tartışmış ve bu problemler üzerindenyeni iletişim alanları ve uygulama biçimleri oluşturmuştur. | |
dc.description.abstract | The applied sculpture symposiums, which started to be applied extensively in theEuropean countries following the Second World War, start in our country in the1970?s. The points reached by the applied sculpture symposiums which have becamegradually widespread in Turkey from the starting point up to today and itscomparison with the examples all over the world constitute the subject of this thesis.When we look at the examples in the world, we see that one of the most importantfactors for starting the sculpture symposiums is getting together the sculpture withthe life. The sculpture symposiums were started by the artists with the socialresponsibility and thus an activity in which the artists, universities and publicparticipated became in question in the public domain.The applied sculpture symposiums became one of the crucial activities whichrecognize the right of presence in the public domain, out of the monumentalsculptures in the urban areas, for the sculptors in Turkey. An important part of thesculptures which we see in the urban places in a lot of regions of our country are thesculptures which are produced as a result of the applied sculpture symposiums.Because of this reason, the formation of a discussion ground on the open areasculpture in Turkey requires more discussion areas and also written sources onstarting the applied sculpture symposiums, method of application and the sculpturesfinally produced and their places.In addition to getting together the sculpture with the society and life, today thesculpture symposiums open discussions on more different relationships andmeanings and then try to establish different relationships with the places selected.When we look at examples in the world, the applied sculpture symposiums which arerealized with a wide participation introduced the sculpture in the urban place andformed new communication areas and the application forms on these problems | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/embargoedAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Güzel Sanatlar | tr_TR |
dc.subject | Fine Arts | en_US |
dc.title | Türkiye`deki uygulamalı heykel sempozyumları ve açık alan heykeline etkileri | |
dc.title.alternative | Sculpture symposium in Turkey and sculpture symposiums effectts of open air sculpture | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2019-03-22 | |
dc.contributor.department | Heykel Anasanat Dalı | |
dc.subject.ytm | Meetings | |
dc.subject.ytm | Sculpture | |
dc.subject.ytm | Sculpture art | |
dc.subject.ytm | Open spaces | |
dc.subject.ytm | Sculptors | |
dc.subject.ytm | Urban areas | |
dc.subject.ytm | Conference | |
dc.subject.ytm | Applied education | |
dc.identifier.yokid | 9014394 | |
dc.publisher.institute | Güzel Sanatlar Enstitüsü | |
dc.publisher.university | MARMARA ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 262191 | |
dc.description.pages | 230 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |