Show simple item record

dc.contributor.advisorBayramoğlu, Mahir
dc.contributor.authorAslan, Murat
dc.date.accessioned2020-12-30T07:36:01Z
dc.date.available2020-12-30T07:36:01Z
dc.date.submitted2018
dc.date.issued2019-03-29
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/488851
dc.description.abstractHikmet Onat'ın sanat yaşamı boyunca almış olduğu eğitim aşamalarına yakından bakılırken, onun tabiata olan hayranlığı ile örtüşmekte olan Avrupa eğitimi sırasında edindiği İzlenimcilik akımın düşünce anlayışı sanat yaşamı içerisinde kendini belli etmektedir. Avrupa eğitimi ile birlikte hayatına giren dış gerçeklik ile birlikte, izlenimciliğin savunduğu renkçi anlayışı benimsemiştir. Yurda dönüşüyle birlikte bu anlayış çerçevesinde çalışmalarına sıkça yer vereceği İstanbul'un zengin peyzajları kendini gün geçtikçe belli edecektir. Bu araştırmada farklı veri tabanları ve kitaplar kullanılarak kısaca izlenimciliğin Türk Resim Sanatına etkilerine değinilip, Onat'ın yaşamı, sanatı ve tutkuları incelenirken özellikle İstanbul'u konu alan Peyzajları bir araya toplanarak çalışmaları yorumlanmaya çalışılmıştır. Aynı zamanda 1914 kuşağına ve dönemin diğer önemli sanatçıları olan; İbrahim Çallı, Nazmi Ziya Güran, Feyhaman Duran, Namık İsmail, Mehmet Ruhi Arel ve Avni Lifij'in de hayatlarına kısaca değinilip İstanbul'a dair peyzaj örnekleri eklenmiştir. Araştırmada gerekli materyaller kronolojik sıralamaya göre bir araya getirilerek sanatçının İstanbul'a dair peyzaj çalışmaları kendi içinde yorumlanmıştır.
dc.description.abstractWhile closely observing the educational stages that Hikmet Onat received during his art life, his understanding of the Impressionism movement during his European education, which overlaps with his admiration for nature, manifests itself in Onats' art. Along with the external reality that entered his life together with European education, he adopted the colorist understanding that the impressionist defended. After his return to the home land this framework of the understanding appeared frequently and became clearer especially in Istanbul paysage Works.In this study different databases and books were used to evaluate the effects of Impressionism on Turkish Painting Art; Onat's life, art, and adoration were analyzed while Paysage studies, especially about Istanbul, were gathered and interpreted. In the same time, the 1914 genaration and other important Turkish artists of the period as; İbrahim Çallı, Nazmi Ziya Güran, Feyhaman Duran, Namık İsmail, Mehmet Ruhi Arel and Avni Lifij are briefly mentioned and their Istanbul related landscaping examples are added.The necessary materials in the research were brought together according to chronological order and the artist's landscape works about Istanbul were interpreted.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectGüzel Sanatlartr_TR
dc.subjectFine Artsen_US
dc.titleHikmet Onat`ın eserlerinde İstanbul
dc.title.alternativeİstanbul in Hikmet Onat artworks
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-03-29
dc.contributor.departmentResim Anasanat Dalı
dc.subject.ytmIstanbul
dc.subject.ytmLandscape
dc.subject.ytmImpressionism
dc.subject.ytmOnat, Hikmet
dc.identifier.yokid10196591
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityKARADENİZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid505611
dc.description.pages188
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess