Show simple item record

dc.contributor.advisorErkmen, Nazan
dc.contributor.authorKara, İlke Meltem
dc.date.accessioned2020-12-30T07:35:33Z
dc.date.available2020-12-30T07:35:33Z
dc.date.submitted2009
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/488722
dc.description.abstractBauhaus eğitim sisteminin içerisinde var olan deneme, performans geliştirme, uygulama yöntemi, tasarım eğitiminde yeni manifestoların oluşmasına olanak tanımakla birlikte; görüntü, metin, ses, hareket, zaman gibi iletişim faktörlerini farklı tanımlama ve kullanma olanağı sunacaktır.Sanat ve tasarım alanlarında eğitim vermek amacıyla 1919 yılında Almanya'da, Weimar'da, Walter Gropius tarafından kurulan Bauhaus okullarının ortak ilişkisi ölü bir endüstri ürününe nefes aldırmak?olarak özetlenebilir. Bauhaus eğitim sistemi, tasarımcının yaşadığı toplumun güncel sorunları üzerinde düşünme ve biçimlendirme sorumluluğunu geliştirerek, toplumun sorunlarına çözüm geliştirilmesini hedeflemektedir. Biçimi yönlendiren en önemli unsur işlev olmalı idi. Bu yaklaşımı, ... form follows function (Biçim işlevi izler) şeklinde formüle edilmesi Bauhaus'un amacı idi... Günümüzde Bauhaus felsefesi ile eğitimi veren kurumlar çağın gelişen yeni teknolojilerini eğitim sisteminde kullanarak bu felsefeyi devam ettirmektedir.Nazilerin baskısıyla 1933 yılında Bauhaus okulunun kapatılmasından sonra, 1957'de Türkiye'de Prof.Dr. Mühendis-Mimar Adolf Schneck taraf-ından Devlet Tatbiki Güzel Sanatlar Yüksek Okulu (DTGSYO) açılmıştır. Dekoratif Resim, Grafik Sanatlar, Mobilya-İç Mimarlık, Seramik Sanatları Tekstil Sanatları bölümlerinden oluşan DTGSYO, ülkemizin Bauhaus eğitim sistemiyle tanışmasını sağlamıştır.Usta-çırak eğitim anlayışını çağdaş eğitime uyarlayan Bauhaus eğitim sistemi, ülkemizde birçok değerli tasarımcı, sanatçı ve eğitimcinin yetişmesine olanak sağladı. Reklam ajansları, iç mimarlık büroları, seramik tasarım firmaları ülkemizde bu eğitim sürecinin başlaması ile yaşamsallık kazandılar. Toplumsal yaşama doğrudan önemli etkileri olan Bauhaus ekolü ile kurulan kurumların eğitim sistemleri, ders programları, bu çalışmanın kapsamı içerisinde yer almaktadır.Bu çalışmanın amacı; ülkemizde Bauhaus eğitim sistemini uygulayan önemli kurumlar ile yurt dışında aynı sistemle eğitim veren kurumların, grafik eğitimi alanındaki farklılıklarını ve benzerliklerini araştırarak, geçmişten günümüze Bauhaus kurumlarındaki üslup farklılıklarını ortaya koymak ve bu kurumlardaki eğitim sistemlerini kendi içinde karşılaştırmaktır.
dc.description.abstractAlthough trial included in Bauhaus education system will make development of new manifests in performence improvement, application method, and design education possible, it will also enable new definitions and uses of communication factors such as images , text, voice, moment, and time.Common relationship of Bauhaus schools that were established in 1919 in Weimar, Germany for purpose of providing education in arts and design can be summarized as making a dead industrial product breath. Bauhaus education system aims to develop solutions to communities issues by building the responsibilty of thinking and designing on current issues of the society. ?Most important component that steered the shape had to be function. Formulating thisapporoach as ?from follows function? was the purpose of Bauhaus... Today, institutions that provide education on basis of Bauhaus philosophy contionue this philosophy by use of advancing technologies of the age in education system.After Bauhaus school was closed in 1933 upon Nazi?s pressure, Devlet Tatbiki Güzel Sanatlar Yüksek Okulu (State Collage of Practical Fine Arts) (DTGSYO) in 1957 in Turkey by Prof. Dr. Engineer-Architect Adolf Schneck. Consisting of decorative painting, graphical arts, furniture and interior design, ceramic arts, and textile arts, DTGSYO has introduced Bauhaus education system to our country.The purpose of this study is to research the similarities and differences of leading institutions that implement Bauhaus education system in our country with those institutions from that provide education on basis of the aforementionededucation system, to demonstrate the differences in manner of Bauhaus institutions from the past until today, and to compare the education systems of these instituions.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectGüzel Sanatlartr_TR
dc.subjectFine Artsen_US
dc.titleTürkiye ve uluslararası Bauhaus Sanat ve Tasarım Fakültelerinde grafik eğitimi program içerikleri ve işleyişler
dc.title.alternativeGraphic education contents of program and operations in Bauhaus Art and Graphic Desing Faculties worldwide and Turkey
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentGrafik Anasanat Dalı
dc.subject.ytmBauhaus
dc.subject.ytmBauhaus school
dc.subject.ytmDesign
dc.subject.ytmDesign education
dc.subject.ytmEducation system
dc.subject.ytmGraphic arts
dc.subject.ytmArt education
dc.subject.ytmEducation programs
dc.identifier.yokid386745
dc.publisher.instituteGüzel Sanatlar Enstitüsü
dc.publisher.universityMARMARA ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid270922
dc.description.pages266
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess