Çağdaş türk resminde soyut ve portre soyutlamaları
dc.contributor.advisor | Eti, İbrahim Erol | |
dc.contributor.author | Acar, Mehmet | |
dc.date.accessioned | 2020-12-30T07:33:52Z | |
dc.date.available | 2020-12-30T07:33:52Z | |
dc.date.submitted | 2013 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/488254 | |
dc.description.abstract | Dünya Sanat tarihinde ilk resim örneklerine seramik kaplarda halı ve kilim motiflerinde rastlanmaktadır. En eski portre örnekleri mısır fayum portrelerinde Uygurlar döneminde görülmektedir. 12 ve 13. yüzyıllarda Selçuklu döneminde minyatür eserlere çokça rastlanmaktadır. Osmanlı döneminde minyatür sanatı sarayın desteğiyle nakkaşlar tarafından üst seviyelere çıkarılmıştır. Osmanlı döneminin bitişiyle minyatür sanatının önlem ve değeri azalmıştır. 1930-1950 yılları arasında Türkiye'de soyut sanatın anlaşılması ve özümsenebilmesi oldukça sancılı olmuştur. Fakat yeni kuşak sanatçıları dik duruş göstermiştir. Hazırlanan bu tez çalışmasında Türk resim sanatının tarihçesi incelenmiş bu resimsel süreç içerisinde, soyut sanatının özellikle portre anlamındaki örnekleri üslup ve tarz özellikleriyle sunulmuştur. Soyut eserler veren çağdaş Türk resim sanatçıları içinde soyut portre çalışanlar hakkında bilgi verilmiş, 1900'lü yıllardan başlayarak günümüze dek soyut eğilimler gelişimiyle tanıtılmıştır. | |
dc.description.abstract | The first painting is occured in ceramic containers, carpet and rug motifs in the world history of art. The oldest examples of portraits seem in Egypt Fayum and Uighurs period. In 12. and 13. centuries in Seljuk period a lot of miniature streaks is occured. The art of miniature with the support of the palace by the muralists has a higher level in the Ottoman period. With the end of the Ottoman period, worth and the value of the art miniature decreased. Understanding of abstract art in Turkey has been quite painful between the years of 1930 - 1950. But the new generation artists have shown upright posture. In this thesis; the history of Turkish painting is examined, the art of abstract especially the examples of portraits, in the process of this pictorial period, presented with the particulars of style and form. Modern Turkish artists who works in the abstract portraits, were informed about, from the 1900's years to the present, abstract aptitudes are introduced with their development. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Güzel Sanatlar | tr_TR |
dc.subject | Fine Arts | en_US |
dc.title | Çağdaş türk resminde soyut ve portre soyutlamaları | |
dc.title.alternative | Abstract art and portrait abstraction in modern turkish art | |
dc.type | doctoralThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Resim Anasanat Dalı | |
dc.subject.ytm | Turkish painting art | |
dc.subject.ytm | Abstract painting | |
dc.subject.ytm | null | |
dc.subject.ytm | Modern painting | |
dc.subject.ytm | Modern painting art | |
dc.identifier.yokid | 10018395 | |
dc.publisher.institute | Güzel Sanatlar Enstitüsü | |
dc.publisher.university | MARMARA ÜNİVERSİTESİ | |
dc.type.sub | proficiencyinArt | |
dc.identifier.thesisid | 348234 | |
dc.description.pages | 192 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |