Show simple item record

dc.contributor.advisorKurtuldu, Hüseyin Sabri
dc.contributor.authorHabti, Hanae
dc.date.accessioned2020-12-30T07:33:40Z
dc.date.available2020-12-30T07:33:40Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2020-09-10
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/488199
dc.description.abstractGünümüzde, e-ticaret sektörü sürekli hızlı değiştiği için, bu sektördeki çalışan alışveriş siteler güncel ve sürekli yenilenen olması gerekmektedir. E-ticaret sektöründeki kullanılan dijital pazarlamanın dayandığı en önemli stratejilerden birisi içerik pazarlamasıdır. İçerik pazarlama özellikle müşterilerle ilişkiler, markalaşma ve kâr konularında etkili olarak dijital pazarlama stratejisinin performansını de etkilemektedir.Bu çalışmada, dijital pazarlama stratejisinin bir parçası olarak, içerik pazarlamasının katkısından bahsedilmiş ve E-ticaret sektöründeki alışveriş sitelerinin performansı üzerindeki etkisi açıklanmaya çalışılmıştır. Bu amaçla, Trendyol ve Morhipo'nun dijital pazarlama sorumluları ile yapılan yarı yapılandırılmış görüşmeler yoluyla nitel bir vaka çalışması düzenlenmiştir. Ayrıca abdüktif yöntemler takip edilmiştir.Çalışma öncesinde içerik pazarlamasına yönelik katı bir tanım olmamakla birlikte bu çalışmanın literatür ve ampirik bulguları ile spesifik bir tanımlama yapılmıştır. Aynı zamanda, içerik pazarlaması ile diğer pazarlama iletişim araçları arasındaki farklılıklar ortaya konarak yeni yaklaşımın detayları sunulmuştur. Araştırmada ayrıca dijital pazarlama bir iletişim kanalı olarak içerik pazarlama tarafından sunulan fırsatları ve zorlukları ortaya koymuştur. Son olarak, bu tür pazarlamada başarılı olabilmek için pazarlamacıların sabırlı ve yenilikçi olmaları gerektiği çünkü güvenilir ve çekici içerikler oluşturma ve web sitelerini arama motorları için optimize etmenin zaman aldığı tespitine yer ulaşılmıştır.
dc.description.abstractNowadays, all companies generally and the ones working in the sector of e-commerce especially are demanded to be renewed and updated because of the continuous and fast waves of changes this sector is known for. One of the most important strategies on which digital marketing is based on is Content marketing. Content marketing can be very effective especially in term of: Customer Relationship, branding and profit which affects the performance of the digital marketing strategy. In this study, firstly the massive contribution of Content marketing as a part of digital marketing strategy is examined, and then its effect on the performance of the fashion shopping websites working in the e-commerce sector will be explained. To do that, a qualitative case study was organized through semi-structured interviews held with the digital marketing responsible of both Trendyol and Morhipo, besides abductive methods were followed. This research's main findings are four. The first one is that no simple and clear definition was found when doing researches, that is why based on existing literature and empirical findings a clear one was constructed. The next finding to mention is that this research has revealed the differences between content marketing and other marketing communication tools and thus proves the expertise of this new approach. The third finding is setting out the opportunities and challenges presented by content marketing as a way of digital marketing communication. Last but not least, in order to be successful in this kind of marketing; marketers need to be smart, patient and innovative. Simply because it takes time to build reliable and engaging content and optimize your web sites for search engines.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleİçerik pazarlama Türkiye`nin lider alışveriş sitelerinin performans üzerindeki etkisi
dc.title.alternativeThe effect of content marketing on the performance of Turkey's leading shopping websites
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-09-10
dc.contributor.departmentİşletme Anabilim Dalı
dc.subject.ytmMarketing
dc.subject.ytmMarketing methods
dc.subject.ytmContent
dc.subject.ytmContent marketing
dc.subject.ytmElectronic commerce
dc.subject.ytmWeb sites
dc.subject.ytmPerformance
dc.subject.ytmPerformance measurements
dc.subject.ytmDigital marketing
dc.subject.ytmVirtual enterprises
dc.identifier.yokid10261351
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityKARADENİZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid558008
dc.description.pages84
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess