Show simple item record

dc.contributor.advisorKırkbir, Fazıl
dc.contributor.authorKim, Eonyak
dc.date.accessioned2020-12-30T07:33:23Z
dc.date.available2020-12-30T07:33:23Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2020-09-10
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/488122
dc.description.abstractSosyal medyanın hayatımıza girmesiyle birlikte günümüzde iletişim sınırları neredeyse ortadan kalkmakla beraber pazarlama alanında da piyasa önemli derecede gelişmiştir. İnsanlar sosyal medyada influencerlar aracılığıyla yeni çıkan ürünler hakkında daha objektif görüşlere sahip olmuş ve bu ürün hakkında daha az endişeye sahip olarak onları satın alıp denemek istemişlerdir. Özellikle Türkiye'de sadece gazete ya da televizyon aracılığıyla yapılan reklamlar kadınlar tarafından güvence oluşturmadığından yeterli satış başarısı elde edememiştir. Sosyal medya ile ağızdan ağıza pazarlama yolu yeni bir boyut kazanmış, bu doğrultuda markalar influencerlarla işbirliğine girmiş ve bu durum satış başarısını olumlu yönde etkilemiştir.Bu çalışmada kozmetik ürünlerin pazarlanmasında sosyal medyanın özellikle kadın müşteriler üzerindeki etkisi ortaya konmaya çalışılmıştır.Bu bağlamda özellikle Türkiye'deki kadın öğrenciler üzerinde bir araştılma yapılmıştır. Yapılan araştırmada veri toplama yöntemi olarak anket uygulanmıştır. 350 kişi üzerinde uygulanan anket sonuçlarına göre katılımcıların sosyal medyada yapılan reklamları televizyonda yapılan reklamlara kıyasla daha etkili bulmaktadırlar ve ürün satın alımlarında web sitelerinin hızlı ve güvenli servis sağlayıcıları olduğunu düşünmektedirler.
dc.description.abstractWith the introduction of social media into our lives, communication boundaries have almost disappeared and the commercial market has developed considerably. People have gained more objective perspectives about newly released products thanks to influencers on social media, encouraging them to buy and try out these products with a less critical eye. Moreover, advertisements made only in newspapers or television in Turkey have not been able to reach sufficient sales because they are not considered by women to be trustworthy. Mouth-to-mouth marketing, combined with social media, has gained a new dimension, and as such, brands have entered into cooperation with influencers, which has positively affected sales of products.In this study, the effect of social media, especially on female customers, in the marketing of cosmetic products has been attempted to be revealed. This study was conducted with a focus on female students in Turkey. The data was collected in the form of a survey. According to the results of the survey conducted on 350 people, participants find that social media advertisements are more effective than advertisements on television and conclude that websites are fast and secure service providers in product purchases.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleTürkiye`deki kozmetik endüstrisi ile ilgili sosyal medyada müşteri sadakati oluşturan faktörler: Youtube`u dayalı bir çalışma
dc.title.alternativeFactors that influence customer loyalty in social media regarding cosmetic industry in Turkey: A study based on youtube
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-09-10
dc.contributor.departmentİşletme Anabilim Dalı
dc.subject.ytmCosmetic industry
dc.subject.ytmCosmetic sector
dc.subject.ytmCosmetics
dc.subject.ytmSocial media
dc.subject.ytmCustomer loyalty
dc.subject.ytmYouTube
dc.subject.ytmWomen
dc.subject.ytmPurchasing behavior
dc.identifier.yokid10261526
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityKARADENİZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid558067
dc.description.pages88
dc.publisher.disciplinePazarlama Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess