Search
Now showing items 1-10 of 86
Üretim işletmelerinde nakit yönetimi ve bir uygulama
(2020-12-17)
02. ÖZET Finansal araç çeşitlerinin artması, finansal yöntemlerde meydana gelen gelişmeler, nakitin kullanılmasını ve yönetilmesini başlı basma bir uzmanlık alanı haline getirmiştir. Bugün, gelişmiş ülkelerde, özellikle ...
Sanat etkinliği reklamlarından biri olan afişin insanların kalite algısı üzerindeki etkisi: Trabzon`da tiyatro izleyicisi üzerine bir araştırma
(2020-03-09)
Tiyatro izleyicisinin afişlere yönelik algıladıkları hizmet kalitesinin ölçülmeye çalışıldığı bu araştırma Servqual ölçeğiaracılığıyla toplanan verilerin analizine dayanmaktadır.Araştırmanın birinci bölümünde sanat ...
İşletmelerde iş güvenliği ve işçi sağlığı sorunları (KOBİ`lerde bir uygulama örneği)
(2020-12-22)
02. Özet İş yerinde çalışma koşullarının meydana getirdiği, çalışanlara makina ve tesislere veya üretime yönelik tehlike, zarar ve aksaklıkların araştırılması ve önlenmesi bakımından yapılan metodlu çalışmaların tümü iş ...
Kurumsal sosyal sorumluluğun algı ve değer bağlamında karşılaştırılması
(2020-07-01)
Kurumsal sosyal sorumluluk (KSS) konusunda yürütülen akademik araştırmalar, büyük ölçüde şirket algı ve politikalarına dayanmaktadır. Şirket içi aktörlerin konuyu algılama biçimini konu edinen kapsamlı çalışmalar dünyada ...
Finansal fizibilite çalışmalarında kullanılmak üzere hazırlanan bir otomasyona yönelik ihtiyaç araştırması
(2020-10-01)
Fizibilite çalışmaları diğer bir ifadeyle yapılabilirlik analizleri, isminden de anlaşılacağı üzere bir iş fikrinin ekonomik, teknik, finansal ve hukuki konularda yapılıp yapılamayacağının belirlenmesine yönelik çalışmalardır. ...
Türkiye`de GRI kapsamında sürdürülebilirlik raporları ve KOBİ`lere yönelik raporlama önerisi
(2020-04-14)
Gelecek nesillerin ihtiyaçlarının karşılanmasını riske atmadan bugünkü ihtiyaçların karşılanması olarak tanımlanan sürdürülebilir kalkınma ile birlikte, sürdürülebilirlik kavramı son yıllarda oldukça önem kazanmıştır. ...
Ülke imajı ve destinasyon imajının hatırlanabilir turizm deneyimi yaratmadaki rolünün belirlenmesi üzerine bir araştırma
(2020-12-01)
Son yıllarda dünya ekonomisi hizmete dayalı olmaktan ziyade tecrübeye dayalı olarak bir değişme göstermektedir. Bu ekonomide ürünlerden çok deneyim tüketimi ön plana çıkmaktadır. Değişen ekonomi, işletmeleri ve tüketicileri ...
Hizmet kalite algısının müşteri memnuniyeti üzerindeki etkisi: GSM sektöründe bir uygulama
(2020-08-06)
Hizmet sektörünün küresel rekabetin etkisi altında kalması, hizmet kalitesi ve müşteri memnuniyeti üzerindeki beklentileri artırmıştır. Bu çalışmada, hizmet kalite algısının neden önemli olduğu, SERVQUAL ölçeğinin hizmet ...
Tüketici tercihlerinde yeşil ürünlerin etkisi
(2020-02-28)
Tüketim en basit haliyle insanların bir ürün veya hizmeti satın alması, kullanması olarak ifade edilebilir. Bireyler kendi istek ve amaçlarına uygun ürün ve hizmet satın almak için var olan seçeneklerden en uygununu seçer. ...
Z kuşağındaki bireylerin kişilik özelliklerinin paternalist liderlik algısına etkisinde örgüt kültürünün düzenleyici rolü
(2020-05-11)
Bu çalışmanın amaçlarından biri Z Kuşağındaki bireylerin kişilik özelliklerinin paternalist liderlik algısına etkisini araştırmaktır. Diğer amacı ise bu ilişkide örgüt kültürünün düzenleyici rolünü araştırmaktır.Çalışma, ...