Show simple item record

dc.contributor.advisorDurgun, Orhan
dc.contributor.authorBayraktar, Hakan
dc.date.accessioned2020-12-30T07:28:15Z
dc.date.available2020-12-30T07:28:15Z
dc.date.submitted1991
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/487371
dc.description.abstractÖZET Günümüzdeki enerji kaynaklarının sınırlı potansiyele sa hip oluşu, gelecekte dünya enerji gereksinimini karşılama ko nusunda bizleri uyarmaktadır, özellikle günümüz taşıt motor larında kullanılan yakıtların petrolden üretilmeleri ve dünya petrol kaynaklarının da yaklaşık olarak 41 yıl sonra tükenme olasılığı nedeniyle, petrolün yerini alabilecek yakıtları a- raştırıp belirlemek zorundayız. Alkollerin motor yakıtı ola rak kullanılabilecekleri gerçeği değişik araştırmacılar tara fından ortaya konmuştur. Fakat esas problem; günümüz motorla rına en uygun alkol ya da (petrol esaslı yakıt-alkol) karışımını belirlemektir. Bu çalışmada, günümüz motor yakıtları ve bunlara alter natif olarak gösterilebilecek yakıtların özellikleri incelenmiş ve daha sonra benzine değişik oranlarda etilalkol ve izo- propanol karıştırılarak, oluşturulan karışımları motor yakıtı olarak kullanarak dört farklı sıkıştırma oranında, dört değişik gaz durumunda, değişik devir sayılarında her bir karışım için deneyler yapılmış ve motorun karakteristik değerlerinde meydana gelen değişiklikler belirlenmiştir. Elde edilen so nuçlar tablo ve diyagramlarla gösterilmiştir. Bu çalışma sonunda; motorlarda benzin-etilalkol ya da benzin-etilalkol-izopropanol karışımları motor yakıtı olarak kullanılarak, effektif yerimde ve effektif güçte artış, özgül yakıt tüketiminde ve eksoz gazları içindeki CO oranında ise bir düşüş olduğu bununla birlikte etilalkol ve izopropanolun pahalı yakıtlar olmalarından dolayı yakıt fiyatında artma olduğu görülmüştür. Anahtar kelimeler ; Taşıt motorları, Yakıtlar, tçten yanmalı motorlar, Alternatif yakıtlar, Yanma x
dc.description.abstractSUMMARY Limited energy sources are warning for providing of needed energy in the future. All kind of vehicle engines are working by using fuels that are produced from petrol. But, petrol resource of the world is limited and it is expected that they will be exhausted about 41 years. For these reasens, new energy sources that can be used instead of petrol will have to be found. Many researches have stated that alcohols can be used as an engine fuel. But to determine the most appropriate alcohol or alcohol-petrol fuel mixture for actual engines, consists the main problem. In this study, the properties of the actual engines fuels and the fuels that might be alternative to the actual fuels, have been investigated. Later, the fuels that would be used in experiments have been prapered by adding ethyl alcohol and isopropyl alcohol into the gasoline at various ratios. The experiments have been done at four compression ratios, at four throttle position, and at the variable speeds. Then the variations of the characteristic parameters of the engine were obtained for each mixture. In the final of the study, it was seen that, when the mixtures of gasoline-ethyl alcohol or gasoline-ethyl alcohol- isopropyl alcohol are used in the actual engines, the effective efficiency and the effective power of the engine have increased and also the specific fuel consumption and the carbon monoxide (CO) ratio included in the exhaust gases have decreased. However, ethyl alcohol and isopropyl alcohol are expensive and the prices of the various mixtures are higher than petrol fuels. Key words t Vehicle engines, Alternative fuels, Internal combustion engines, Fuels, Combustion, Alcohol xxen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectMakine Mühendisliğitr_TR
dc.subjectMechanical Engineeringen_US
dc.titleMotorlarda benzin-etil alkol-izopropanol karışımlarının kullanılması
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentMakine Mühendisliği Anabilim Dalı
dc.subject.ytmEthanol
dc.subject.ytmFuels
dc.subject.ytmInternal combustion engines
dc.subject.ytmIsopropanol
dc.subject.ytmGasoline
dc.identifier.yokid12149
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityKARADENİZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid12149
dc.description.pages154
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess