Show simple item record

dc.contributor.advisorSungur, İlhan
dc.contributor.authorYazici, Ali
dc.date.accessioned2020-12-30T07:28:02Z
dc.date.available2020-12-30T07:28:02Z
dc.date.submitted1991
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/487350
dc.description.abstractÖZET Eğik kablolu köprüler 1950 yılından sonra bütün dünyada geniş bir uygulama alanı bulmuştur. İkinci Dünya Savaşı 'ndan sonra köprü yapımındaki hızlı gelişmeler yeni bir köprü ti pinin projelendirilmesini zorunlu kılmıştır. Malzeme ve ma liyet açısından ekonomik çözümü elde etmek amacıyla eğik kab lolu köprü kavramına dönüş olmuştur. Bu sistem hem ekonomik hem de yapım olarak basit olması nedeniyle önce Almanya'da, daha sonra birçok ülkede popüler olmuştur. Yapısal teori ler- deki gelişmeler ve bilgisayarların kullanılması da sistem olarak çok bilinmeyenli olan eğik kablolu köprülerin geliş melerine yardımcı olmuştur. Bu çalışma, dört bölümden oluşmaktadır. Birinci ve ikin ci bölümde eğik kablolu köprülerin tanıtımı, tarihsel geliş meleri ve sınıflandırılmaları yapılmaktadır, üçüncü bölümde önce eğik kablolu köprülerin statik çözümleme yöntemlerinden bazıları özetlenmekte ve sonra Sonlu Elemanlar Yöntemi kul lanılarak değişik düzende eğik kablolu köprü sistemleri üze rinde sayısal uygulamalar yapılmaktadır. Daha sonra bazı di namik çözümleme yöntemleri kısaca verilerek aynı tip köprüler için dinamik çözümler sayısal olarak yapılmıştır. Çalışmada ayrıca, dinamik çözüm sonuçları kullanılarak eğik kablolu köprü sistemlerinin temel frekanslarını bilgisa yar yardımıyla yapılan dinamik hesaplamalara girmeden, basit olarak hesaplamak amacıyla bir tasarım eğrisi geliştirilmiş tir. Son bölümde, değişik düzende kablo sistemleri için önce statik analiz sonuçları, sonra da dinamik analiz sonuçları karşılaştırılarak yapılan değerlendirmeler sunulmaktadır. vııı
dc.description.abstractSUMMARY Cable-stayed bridges have found wide application throughout the world since 1950. In fact, the idea of supporting a beam by inclined ropes or chains hanging from a tower is very old. There are many application of this in history. However, in modern bridge engineering, this idea have not been applied until the twentieth century. It was shown that the reason of this slow progress is the collapse of several of the first built cable- stayed bridges. During World War II, the rapid advancement of bridge construction has brought about the need to develop a new concept in bridge design. In order to reach economy of both material and cost, bridge engineers have gone back to the cable-stayed bridge concept. Cable-stayed systems are economical and simple to erect. Because of this reason, this system became popular primarily in Germany and later in several other countries. Progress in structural analysis and application of electronic computers helped to the development of cable-stayed bridges which are accepted as highly staticaly indeterminate system. This study consists of four chapters. In the first and second chapter, the intraduction and development of cable-stayed bridges are explained. The classification of cable-stayed bridges is also presented. Chapter three deals with some methods of structural analysis of cable-stayed bridges. There are also some numerical examples about static and -dynamic analysis of cable-stayed bridges which have different type cable arrangement. Chapter four includes the comparison of the results of the numerical examples. IXen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİnşaat Mühendisliğitr_TR
dc.subjectCivil Engineeringen_US
dc.titleDeğişik düzende eğik kablolu köprülerin yapısal çözümlemelerinin karşılaştırılması
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDiğer
dc.subject.ytmDynamic analysis
dc.subject.ytmStatic analysis
dc.subject.ytmBridges
dc.subject.ytmCable systems
dc.subject.ytmCable-stayed bridges
dc.identifier.yokid13461
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityKARADENİZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid13461
dc.description.pages75
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess