Show simple item record

dc.contributor.advisorDurgun, Orhan
dc.contributor.authorAyvaz, Yüksel
dc.date.accessioned2020-12-30T07:27:57Z
dc.date.available2020-12-30T07:27:57Z
dc.date.submitted1991
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/487342
dc.description.abstractÖZET Günümüzde, enerji kaynaklarının sınırlı olusu nedeniyle ve taşıt motorlarında kullanılan yakıtların zamanla tükenme olasılığı bulunduğundan, ileride kullanılmak üzere yeni al ternatif yakıtların veya değişik çözüm yollarının aranması zorunlu hale gelmiştir. Çözüm yolu olarak, İlk aşamada, diesel yakıtına belirli oranlarda benzin katılması yoluyla motorda daha iyi bir karışım ve yanma sağlanarak, motorun yanma veriminin artırılmasına çalışılmıştır. Bu çalışmada, önce diesel motorlarında karışım ve yanma konusu kısaca incelenmiş, daha sonra deneyler sunulmuştur. Deneyler; diesel yakıtına değişik oranlarda benzin karıştı rılarak, dört farklı sıkıştırma oranında, dört değişik gaz durumunda ve değişik devir sayılarında her bir karışım için yapılmıştır. Böylece motorun karakteristik değerlerinde olu şan değişiklikler belirlenmiştir. Elde edilen sonuçlar çeşitli tablo ve diyagramlar seklinde gösterilerek değerlen dirilmiştir. Sonuç olarak diesel motorlarında, diesel yakıtı- benzin karışımları kullanıldığında, effektif verimde ve effektif güçte artış olduğu, özgül yakıt tüketiminde ise azalma oldu ğu görülmüştür. Ayrıca çeşitli karışımlar için yakıt maliye- tindeki değişimler incelenmiş ve yakıt maliyetinde genellik le azalma olduğu, buna karşın motorun yanma veriminde ise artış olduğu belirlenmiştir. ı>?
dc.description.abstractSUMMARY Today, because of the limited energy sources, we are faced with the possibility to run out of the fuels used in vehicle engines. Thatswhy it has became necessary to search for alternative fuels or try to find other solution metheods. As a first solution method, it has been tried to increase the combustion efficiency by adding specified rate of gasoline to diesel~f uel. In this study, firstly the subject of mixture and combustion in diesel engines has been briefly introduced and then the performed experiments have been presented. The experiments are performed with gasoline - diesel fuel mixtures of different ratios for four different compression ratios and four different gas positions at various RPM» Thus the changes in the characteristic values of the engine have been determined. The results are realized by presenting them as various tables and diagrams. It has been observed that, the gasoline - diesel fuel mixture increases the effective power and efficiency whereas it decreases the break specific fuel consumption in diesel engines. Moreover, it has been determined that, for various mixtures the fuel cost generally decreases whereas the combustion efficiency increases.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectMakine Mühendisliğitr_TR
dc.subjectMechanical Engineeringen_US
dc.titleDiesel motorlarında, diesel yakıtı-benzin karışımlarının kullanılması
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDiğer
dc.subject.ytmDiesel engines
dc.subject.ytmFuels
dc.subject.ytmGasoline mixtures
dc.identifier.yokid14474
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityKARADENİZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid14474
dc.description.pages143
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess