Pnömatik lastiklerde gerilme şekil değiştirme hesap yöntemleri ve uçak lastiklerinde hasar analizi
dc.contributor.advisor | Karadeniz, Sami | |
dc.contributor.author | Kalay, Kemal | |
dc.date.accessioned | 2020-12-30T07:26:20Z | |
dc.date.available | 2020-12-30T07:26:20Z | |
dc.date.submitted | 1993 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/487166 | |
dc.description.abstract | ÖZET Pnömatik lastik yapısının genel özellikleri, kord-kauçuk konstrüksiyonu ve lastik konstrüksiyon yöntemleri açıklanarak önce sonlu esnek membranın, daha sonra lastik yapısının yük taşıma mekanizması incelendi. Sonuç olarak, bir aracın taşınması, çekme, yönlendirme, frenleme ve viraj fonksiyonlarının yerine getirilmesi ve bunları gerçekleştirirken iyi bir konfor ve emniyetin de sağlanması için en uygun yapının bugün bilinen pnömatik lastikler olduğu açıklandı. Lastik geometrisi ve lastiğin bileşenlerinin fiziksel özellikleri göz önüne alınarak yük altında lastiğin davranışının hesaplanması için analitik çözüm yöntemlerinin uygulanması anlatılmıştır. çözüm yöntemleri basitten karmaşığa doğru ele alınarak açıklanmış ve her adımda gerçek yapıya ve gerçek sonuçlara biraz daha yaklaşıldığı uygulamalar ile gösterilmiştir. Son olarak en gelişmiş çözüm yöntemi olan sonlu elemanlar tekniği üzerinde durularak, izoparametrik elemanların gerçek yapının modellenmesindeki başarısı deneysel sonuçlarla karşılaştırma yapılarak açıklanmıştır. Son bölümde, uçak lastiklerindeki hasarlarıma olayları ve yük, hız ve şişme basıncı değerlerinin bu hasarlanma olayları üzerindeki etkileri incelenmiştir. Anahtar Kelimeler : Lastik Mekaniği, Havalı lastikler. Uçak Lastiği. VI | |
dc.description.abstract | SUMMARY Explaining general features of pneumatic tires, cord and rubber constructions, tire construction methods; firstly, load carrying mechanism of flexible membrane, secondly, load carrying mechanism of tire structure were discussed. As a result, carrying of a, vehicle, functions of driving, guiding, braking and cornering were provided with today, known pneumatic tires conveniently. Considering geometry and phisical features of tires, analitical solution techniques were explained for response of tire under loading. Calculation techniques were considered from simple to complex and at each step it was noted that more convergence to exact result was obtained, by applications. At the end of this section, finite element modelling and modelling by isoparametrik element and its success were discussed. At the last section, considering basis of stress and deformation in tires it: was discussed what relation is between forces, temperatures and failure of aircraft tires. Key Words : Tires, Pneumatic Tires, Tire Mechanics. VII | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/embargoedAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Makine Mühendisliği | tr_TR |
dc.subject | Mechanical Engineering | en_US |
dc.title | Pnömatik lastiklerde gerilme şekil değiştirme hesap yöntemleri ve uçak lastiklerinde hasar analizi | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Diğer | |
dc.subject.ytm | Stress analysis | |
dc.subject.ytm | Damage analysis | |
dc.subject.ytm | Pneumatic tires | |
dc.subject.ytm | Airplanes | |
dc.identifier.yokid | 29058 | |
dc.publisher.institute | Fen Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | KARADENİZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 29058 | |
dc.description.pages | 126 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |