Kıyıların korunmasında yapay beslenmenin önemi ve Doğu Karadeniz`de ( Hopa-Kemalpaşa sarp kıyı şeridi için ) bir uygulama
dc.contributor.advisor | Bilgin, Recai | |
dc.contributor.author | Bayramçavuş, Selahattin | |
dc.date.accessioned | 2020-12-30T07:25:33Z | |
dc.date.available | 2020-12-30T07:25:33Z | |
dc.date.submitted | 1994 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/487018 | |
dc.description.abstract | ÖZET Günümüzde Doğu Karadeniz kıyıları, önemli ölçüde dalga erozyonuna uğramaktadır. Yıllar önce varolan kumsal alanlar, geniş sahiller yok olmak üzeredir. Erozyonu önlemek için, birinci bölümde belirtildiği gibi,, nedenlerini ortadan kaldırmak veya önlem almak zorunluluğu vardır. Bu olumsuzluklar dan en çok etkilenen Hopa-Kemalpaşa-Sarp kıyı şeridi ve kara yoludur. Yöre konumu itibarıyla en ekstrem dalgalara maruz kalmaktadır. Buna ek olarak yıllardan beri devam eden denizden malzeme alımı, dolayısıyla dikleşen deniziçi taban profili nedeniyle dalgalar daha da etkili olmaktadırlar. Hopa-Kemalpasa-Sarp kıyı şeridi ve karayolunu, dalga et kilerine karsı korumak için yapılan bu çalışma 9 bölümden oluşmaktadır. Birinci bölümde, çalışmanın amacı ve hasarların oluşum nedenleri açıklanmıştır. ikinci bölümde, yapı önündeki dalga hareketleri ve dalga mekaniği hakkında bilgi verilmiştir. üçüncü bölümde, yöredeki ekstrem dalgaların tahmini ve proje dalgasının belirlenmesi için yapılan çalışmalar anlatılmıştır. Dördüncü bölümde, Dünya'daki kıyı koruma önlemleri için genel bir literatür taraması verilmiştir. Beşinci bölümde, yapay besleme konusunda yapılan çalışmalar, özetle açıklanmıştır. Altıncı bölümde, projelendirme çalışmaları ana baslığı altında, projelendirmeye temel olan veriler ve bunların mo- VIIdellere yansıtılması açıklanmıştır. Yedinci bölümde, koruyucu yapı tiplerine (tahkimatlara) ait deneysel çalışmalar ve alınan sonuçların değerlendirilmesi anlatılmaktadır» Sekizinci bölümde, yapay beslemeye ait deneysel çalışmalar ve alınan sonuçların değerlendirilmesi verilmektedir. Dokuzuncu bölümde, sonuçlar ve öneriler açıklanmaktadır» VIII | |
dc.description.abstract | SUMMARY The Eastern Black Sea coast of Turkey has long been undergoing severe erosion and the coastal sediment budget detoriated. Groins and -fishery harbours which constructed without appropriate desing and site selection cause serious damages on coastal sediment balance. So that beaches diminish in time and coastline at most places retreats. Within the period o-F 1986-Î988 The Highway Department put forward a research project to protect the highway from wave attack. This project did not include the coastline which is the worst effected area extending from Hopa to Georgian border. The aim of this study is to determine the most effective method to protect the shoreline between Hopa to Georgian border. In the first stage of the study5 the efficiency of one of the newly developed rubble-mound protective structures which extend parallel to coastline was tested by model stu dies in the hydraulic laboratory. It was found that rubble- mound structure of any kind,, even the strongest one is not the solution. In the second stage,, the method of artificial nourish ment was applied to protect the area and found that the sediment volume of 3Î5 cubic meters per length CI m) with the mixture of sand, pebble and small quarry stones was the best solution. IX | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/embargoedAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | İnşaat Mühendisliği | tr_TR |
dc.subject | Civil Engineering | en_US |
dc.title | Kıyıların korunmasında yapay beslenmenin önemi ve Doğu Karadeniz`de ( Hopa-Kemalpaşa sarp kıyı şeridi için ) bir uygulama | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Diğer | |
dc.subject.ytm | Coastal line | |
dc.subject.ytm | Shore protection structures | |
dc.subject.ytm | Eastern Black Sea region | |
dc.identifier.yokid | 33779 | |
dc.publisher.institute | Fen Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | KARADENİZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 33779 | |
dc.description.pages | 137 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |