Show simple item record

dc.contributor.advisorKutsal, Alaettin
dc.contributor.authorÖzdemir, Tayfun
dc.date.accessioned2020-12-30T07:25:11Z
dc.date.available2020-12-30T07:25:11Z
dc.date.submitted1985
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/486949
dc.description.abstractIV ö Z £ T Bu çalışmanın amacı, işletmelerde yapılacak satış tahmin lerini' regresyon çözümlemesi tekniği ile inceleyerek, sonuçları görmektir. Birinci bölümde, çalışma ile ilgili giriş yapıldı. Ayrıca regresyon çözümlemesi genel bir şekilde ele alınarak çözümleme ile ilgili hipotez testleri üzerinde duruldu. ikinci bölümde, satış ve satış tahmini kavramları ifade edildi. Satışların özellikleri üzerinde durularak, işletme satış tahmin yöntemleri incelendi. üçüncü bölümde, bir işletme ürünü olarak ele alınan linyit kömürü verileri ile uygulama yapıldı. Burada satışları açıklamada etkili olacağı düşünülen faktörler ve verileri ele alındı. Çözümleme sırasında karşılaşılabilecek bazı yanlışlıklar üzerinde duruldu. Regresyon çözümlemesinin model 6cç erliliğinin incelenmesi sırasında ortaya çıkabilen aykırı değer, değişen varyans, otokorelasyon, normal dağılmama, çoklu bağlantı problemleri araştırıldı. Dördüncü bölümde, uygulama sırasında yapılan çözümlemeler de regresyon tekniğinin varsayımının sağlanamadığı çoklu bağlantı üzerinde durularak incelemeler yapıldı. Son bölümde, çalışma ile ilgili öneriler yapılarak bazı dikkate değer noktalar belirtildi.
dc.description.abstractIV ö Z £ T Bu çalışmanın amacı, işletmelerde yapılacak satış tahmin lerini' regresyon çözümlemesi tekniği ile inceleyerek, sonuçları görmektir. Birinci bölümde, çalışma ile ilgili giriş yapıldı. Ayrıca regresyon çözümlemesi genel bir şekilde ele alınarak çözümleme ile ilgili hipotez testleri üzerinde duruldu. ikinci bölümde, satış ve satış tahmini kavramları ifade edildi. Satışların özellikleri üzerinde durularak, işletme satış tahmin yöntemleri incelendi. üçüncü bölümde, bir işletme ürünü olarak ele alınan linyit kömürü verileri ile uygulama yapıldı. Burada satışları açıklamada etkili olacağı düşünülen faktörler ve verileri ele alındı. Çözümleme sırasında karşılaşılabilecek bazı yanlışlıklar üzerinde duruldu. Regresyon çözümlemesinin model 6cç erliliğinin incelenmesi sırasında ortaya çıkabilen aykırı değer, değişen varyans, otokorelasyon, normal dağılmama, çoklu bağlantı problemleri araştırıldı. Dördüncü bölümde, uygulama sırasında yapılan çözümlemeler de regresyon tekniğinin varsayımının sağlanamadığı çoklu bağlantı üzerinde durularak incelemeler yapıldı. Son bölümde, çalışma ile ilgili öneriler yapılarak bazı dikkate değer noktalar belirtildi.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİstatistiktr_TR
dc.subjectStatisticsen_US
dc.titleİşletmelerde regresyon çözümlemesi ile satış tahmini
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİstatistik Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid181462
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityHACETTEPE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid162083
dc.description.pages85
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess