Aktif süspansiyon sistemleri
dc.contributor.advisor | Doğan, Muzaffer | |
dc.contributor.author | Dilber, Coşkun | |
dc.date.accessioned | 2020-12-30T07:24:45Z | |
dc.date.available | 2020-12-30T07:24:45Z | |
dc.date.submitted | 1994 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/486866 | |
dc.description.abstract | ÖZET Bugüne kadar imal edilen taşıtların çoğunda sabit yay ve sönüm katsayılı süspansiyon sistemleri vardır. Bu sistemler günümüze kadar konstruktif değişimler geçirerek taşıtın seyir davranışlarını iki ana kriter temelinde iyileştirmeye çalışılmıştır. Bu kriterler seyir dinamiğinin ve dolayısıyla emniyet ve konforun iyileştirilmesi olarak belirlenmiştir. Sistemlerin çok geniş aralıklarda değişen yük ve yol şartlarına cevap vermelerinin' artık yetersiz kalması ile yeni arayışlara gidilmiştir. ilk gelişmeler kademeli sistemlerin kullanıma sokulması ile başlamıştır. Kademeli sistemler ancak sürekli ortam değişimlerinde anlamlı olabilmiştir. Reaksiyonları elle kumandalı ve yavaştır. Daha gelişmiş, yani reaksiyonları hızlı ve şartların değişimlerine kendiliğinden tepki gösteren sistemler mikro işlemcilerin kullanılması ile gerçekleşebilmiştir. Sistem algılayıcıların okuduğu verilerin değerlendirilip elemanların tepki kuvvetini oluşturucu elektronik zeka ve reaksiyon kuvvetleri ayarlanabilen sönüm ve yay elemanlarından oluşmaktadır. Bu tarz bir sistem sayesinde seyir emniyet ve konforunda %20'ye yakın iyileşme sağlanabilmiştir. Gelecekte, diğer elemanların aktif kontrollerini bu sistemle birleştirerek komple bir çözüm aramak yoluna gidilmesi gereklidir. Anahtar kelimeler : Taşıt titreşimi, Titreşim, Taşıt dinamiği, Aktif sistem, Aktif süspansiyon sistemi V | |
dc.description.abstract | SUMMARY Active Suspension Systems There have, been fixed bow and extinouishing multible suspension systems in most of the vehicles produced up to now. These system have contributed a lot to make the cruising behaviours of the car better under the basic of two major criterias by undergoing constructiue changes. These criterias have been determined in such a way that they improwe the dynmism, and accordinly the safety and comfort of cruising. The fact that the system cannot meet the load and road conditions changing with highly great intervals has already led to a huge investigations and efforts. The gradual systems have been able to be meaning ful only in their rapid and conditional changing. Their reactions seem to be manual and quite slow. More developed new reactions and the systems reacting by themselves against their rapid and conditional changes have been realized with the use of micro operators. The system consists of extinguishing and bow elements that electronic memory and reaction powers of those elements can be regulated by viewing the values by the perceptional mechanism of the system. Improvement close to (% 20) twenty percent has been hopefully achieved in the security and comfort of cruising thanks to this kind of system. In this study, suspension systems have been examined from the classic situation to the active one. Key Words t Advanced Suspensions systems, Suspension systems, Vehicle suspension systems, Automative suspensions, Active systems. VI | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/embargoedAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Makine Mühendisliği | tr_TR |
dc.subject | Mechanical Engineering | en_US |
dc.title | Aktif süspansiyon sistemleri | |
dc.title.alternative | Active suspension systems | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Diğer | |
dc.subject.ytm | Active suspension | |
dc.identifier.yokid | 35417 | |
dc.publisher.institute | Fen Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | KARADENİZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 35417 | |
dc.description.pages | 81 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |