Show simple item record

dc.contributor.advisorDemirbaş, Ayhan
dc.contributor.authorAlperen, Zikrullah
dc.date.accessioned2020-12-30T07:23:56Z
dc.date.available2020-12-30T07:23:56Z
dc.date.submitted1995
dc.date.issued2020-11-16
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/486711
dc.description.abstractÖZET Bu çalışmanın amacı, 1987-1994 yılları arasında uyggulanan ÖSYS sınavları ile aynı yıllarda liselerimizde okutulan kimya dersleri müfredatları arasındaki ilişkileri incelemekti. Bu çalışmanın ilk bölümünde lise kimya müfredatları, uygulamaları ve Merkezi Seçme ve Yerleştirme Sınavları hakkında teorik bilgiler verildi. Yukarda belirtilen amaca ulaşmak için ÖSYS'de sorulan kimya soruları konularına göre gruplandır ildi. Daha sonra lise kimya müf redatlrarında yer alan konular incelendi. öğretmenlerin müfredatlar hakkındaki görüşleri ve kimya konularına verdikleri önem derecelerini tesbit etmek için öğretmen anketi geliştirildi. öğretmen anketi Rize ve Trabzon illerinde görev yapan toplam 45 lise kimya öğretmenine gönderildi. Soruların gruplandır ılmasından, müfredatların incelenmesinden ve öğretmen anketinden elde edilen veriler tartışıldı. Elde edilen verilerden ve yapılan yorumlardan aşağıdaki sonuçlara ulaşıldı. Üniversite sınavlarındaki kimya sorularının özellikle belirli konulardan çıktığı, ancak bununda yıldan yıla değişiklik gösterdiği görüldü. Ayrıca, ÖSYS'de konulara verilen önem ile öğretmenlerin verdiği önemin yaklaşık aynı olduğu tesbit edildi. Ayrıca bu çalışmada, öğrenci başarısını yükseltmek için bazı önerilerde bulunuldu. Anahtar Kelimeler: ÖSS, ÖYS, ÖSYS, ÖSYM, eğitim, soru sorma teknikleri, fen bilimleri testleri, kimya soruları, kimya müfredatları. VI
dc.description.abstractSUMMARY Comparison of High School Chemistry Curriculum With Chemistry Questions Asked in Student Selection and Placement Examination Between 1987 and 1994. The purpose of the study was to compare topics in high school chemistry curriculum to chemistry questions asked in SSPE between 1987 and 1994. In this study, theoretical information about curriculum development and Student Selection and Placement Examination were given. In order to reach the above aim, the questions asked in SSPE were classified according to their contents. After that the topics in high school chemistry curriculum were examined. Teacher questionnaires were developed in order to determine teachers' opinions about implementation of chemistry curriculum and importance of the chemistry contents Teacher questionnaires were sent 45 chemistry teachers from Trabzon and Rize cities. Data collected from teachers' questionnaires, information obtained from classification of the chemistry questions and examination of the contents were discussed. The following results were drawn from the study. The questions asked in SSPE were taken from certain topics in high school chemistry curriculum. However, these topics vary from year to year. Moreover, the importance of topics were found almost the same from point of teachers' opinions and the classification chemistry questions asked in SSPE. In this study, some suggestions were made for the improvement of student achievement. Key Words: Student Selection and Placement Examination, education, questioning techniques, natural sciences subjections, chemistry questions, chemistry curriculums. - VII -en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectKimyatr_TR
dc.subjectChemistryen_US
dc.titleÖSYM tarafından uygulanan ÖSS ve ÖYS kimya soruları ile ortaöğretim müfredatlarının karşılaştırılması
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-11-16
dc.contributor.departmentFen Bilimleri Eğitimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmChemistry questions
dc.subject.ytmCurriculum
dc.subject.ytmÖSYM
dc.subject.ytmStudent Selection Examination
dc.subject.ytmSecondary education
dc.identifier.yokid57695
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityKARADENİZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid57695
dc.description.pages122
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess