Show simple item record

dc.contributor.advisorDurgun, Orhan
dc.contributor.authorŞahin, Zehra
dc.date.accessioned2020-12-30T07:22:59Z
dc.date.available2020-12-30T07:22:59Z
dc.date.submitted1996
dc.date.issued2020-11-16
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/486530
dc.description.abstractÖZET Son yıllarda, bilgisayarların gelişmesi motor çevrim parametrelerinin hesabı için gerekli zamanı kısaltmıştır. Böylece daha ayrıntılı yanma modelleri geliştirmek mümkün olmuştur. Birçok araştırmacı, çevrim esnasında iş akışkanının özellMerini ve motor çevrim parametrelerini hesaplayan sıfir boyutlu, tek ve çok boyutlu modeller gibi çeşitli matematiksel modeller geliştirmişlerdir. Bu çalışmada, benzin motoru çevrimini hesaplamak için iki bölgeli termodinamik yanma modeli ve tek bölgeli emme, sıkıştırma, genişleme ve eksoz modelleri kullamlmıştir. Bu modelden bulunan sonuçlar daha önce geliştirilen tek bölgeli yanma modellemesi ile ve deneysel sonuçlarla karşılaştnlmıştır. Ayrıca sıkıştırma oranının, devir sayısının ve hava fazlalık katsayısının motor karakteristikleri üzerindeki etkisi incelenmiştir. Sonuçta geliştirilen bilgisayar programının benzin motorlarında iş çevrimini ve yanma olayım yeterli doğrulukta hesaplandığı belirlenmiştir. Anahtar Kelimeler : Teımodinamik Özellikler, Çevrim, Yanma, İki Bölgeli Model, Kimyasal Denge, Yanmış Karışım, Motor Karakteristikleri. VI
dc.description.abstractSUMMARY Computer Modelling of Spark Ignition Engine Cycles At last years, the developments of computers have decreased the time required for computation of engine cycle parameters. Thus, it has been possible to improve more detailed engine combustion models. Several mathematical models, such as zero dimensional, one or multi dimensional models, that compute the properties of engine working fluids during the cycle and the engine cycle parameters, have been proposed by the several researchers. In this study, two zone thermodynamic (zero dimensional) combustion model and zero dimensional intake, compression, expansion and exhaust model have been used to compute the spark ignition (SI) engine cycle. The results obtained from this model have been compared with those of one zone (zero dimensional) model which have been improved earlier and experimental results. In addition, the effects of compression ratio, engine speed (RPM) and excess air coefficient on the engine operating characteristics have been determined. Finally, it was decided that, proposed two zone combustion model is sufficient for prediction of engine combustion and also engine cycle. Key Words : Thermodynamic Properties, Cycle, Combustion, Two Zone Model, Chemical Equilibrium, Burned Mixture, Engine Characteristics. vnen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectMakine Mühendisliğitr_TR
dc.subjectMechanical Engineeringen_US
dc.titleBenzin motoru çevrimlerinin bilgisayar modellemesi
dc.title.alternativeThe Computer model of spark ıngnition engine cycles
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-11-16
dc.contributor.departmentMakine Mühendisliği Anabilim Dalı
dc.subject.ytmGasoline engines
dc.subject.ytmCycle
dc.subject.ytmComputer aided modelling
dc.identifier.yokid57791
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityKARADENİZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid57791
dc.description.pages143
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess