Show simple item record

dc.contributor.advisorGerçek, Hasan
dc.contributor.authorKutlu, Kemal Reşit
dc.date.accessioned2020-12-30T07:22:33Z
dc.date.available2020-12-30T07:22:33Z
dc.date.submitted1989
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/486447
dc.description.abstractdil ÖZET Zonguldak-Kozlu kömür ocaklarında madenciliğin giderek derinlere inmesi, sürülen galeri geometrisi ve kurulacak tahkimat sistemi nin seçimi ve dizayna üzerinde önemle durulmasına gerektirmekte dir. Bu araştırma böyle büyük derinliklerde karşılaşılabilecek galeri duraysızlık problemlerini belirlemek için yürütülmüş fi ziksel modelcilik çalışmalaranı içermektedir. Bu amaçla yapılan fiziksel modelcilik, yapay model malzemeleri ve iki eksenli olarak yük uygulayabilen deney düzeneği kullanı- larak gerçekleştirilmiştir. Gerilme alanının dikdörtgen, kemer ve dairesel kesitli galerile rin duraylalığı üzerindeki etkisi araştırılmış ve gerilme alanı doğasının galeri duraylılığı üzerinde önemli bir etken olduğu açıklanmıştır. Galeri geometrisinin rolü de duraylılık ve tahki mat seçimi ile ilintili olarak tartışılmaktadır. Ayrıca bu araştırmanın kapsamı içerisinde, kömürde topuk bırakma ve sabit domuzdamı uygulamalarının tabanyolu duraylılığı üzerinde elan etkileri de araştırılmıştır. Sonuçlar kömürde topuk bırakma uygulamanın sabit domuzdamı bırakılan tabanyolundan daha duraylı olduğunu göstermiştir.
dc.description.abstractiv SUMMARY Roadways' geometry and support systems in Zoaguldak-Kozlu Coal Mine are demanding increasing attention regarding design and selection owing to greater depths of working. This investigation concerns the application of physical scale modelling to study the instability problems of roadways which may ba encountered in such deep workings. Physical scale modelling with this aim, has been carried out by using some artificial model materials and a model test rig which can be loaded biaxially. The effect of stress field on the stability of rectangular, arch, and circular roadways was studied and it was noted that the nature of in situ stress field has significant effects on the stability of mine roadways. The role played by roadway geometry in relation to support selection end mining stability requirements is discussed. As a part of this research project, the effects of leaving coal pillars and using wooden chocks at the goaf side upon the stabi lity of tailgates are examined. The results obtained from this experiment have shown that leaving coal pillar improves the stability of tailgate in comparison to the use of wooden chocks.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectMaden Mühendisliği ve Madenciliktr_TR
dc.subjectMining Engineering and Miningen_US
dc.titleKömür madenciliğinde galeriduraylılığının fiziksel modellerle analizi
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDiğer
dc.identifier.yokid8545
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityHACETTEPE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid8545
dc.description.pages62
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess