Benzinli motorlarda türbülanslı yanmanın optimizasyonu üzerine bir araştırma
dc.contributor.advisor | Dağlı, Fahri | |
dc.contributor.author | Çolak, Aydin | |
dc.date.accessioned | 2020-12-30T07:22:28Z | |
dc.date.available | 2020-12-30T07:22:28Z | |
dc.date.submitted | 1989 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/486431 | |
dc.description.abstract | ÖZET Bu çalışmada» benzini! motorlarda türbülanslı yanmanın ö- nemi ve motor karakteristik değerlerine etkisi araştırılmıştır. Araştırmada yanma hızı benzine göre yüksek olan %99.6 saflıkta etil alkolden yararlanılmıştır. Türbülanslı yanma hızına etki eden faktörlerden bujinin yanma odasındaki yeri ile yakıtın özellikleri, çalışmanın odak noktasını oluşturmaktadır. Denemelerde LA-300 tipi, Ne=7BG, n=3600d/dak, SOOcc'lik Lombardım motor kullanılmıştır. Motor Super Star marka hidrolik fren ile yüklenerek motor performans değerleri TS 1231 'e uygun olarak tespit edilmiştir. Denemelerde yakıt olarak benzin kullanılmış, değişik devir sayılarında, değişik döndürme moment değerlerinde yakıt tüketimi büret ve kronometre yardımıyla ölçülmüştür. Elde edilen ölçümlerin kullanılmasıyla güç, özgül yakıt tüketimi, verim ve türbülanslı yanma hızı değerleri hesaplanmıştır. Aynı yöntem %5 etil alkol ve %10 etil alkol karışımları için tekrarlanmıştır. Bu karışım oranlarında yapılan deneyler de motorda konstrüktif bir değişikliğe gerek olmadığı gö rülmüştür. Denemeler sonucunda türbülanslı yanma hızı ile devir sayısının lineer olarak değiştiği ve ayrıca verim ile türbülanslı yanma hızı arasında önce artan sonra azalan çan eğrisi şeklinde bir değişim tespit edilmiştir. Araştırma sonuçlarına göre en optimum dejerler, türbülanslı yanma hızının en yüksek olduğu, benzin ve %l0 etil alkol karışımı ile elde edilmiştir. Genel sonuç ol ar al: top lam verimde %5'lik artma, özgül yakıt tülce timinde 5i3'lük tasarruf ve motorun %33 oranında daha sıkıştırılabileceği elde edilmiştir. | |
dc.description.abstract | en_US | |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/embargoedAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Makine Mühendisliği | tr_TR |
dc.subject | Mechanical Engineering | en_US |
dc.title | Benzinli motorlarda türbülanslı yanmanın optimizasyonu üzerine bir araştırma | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Diğer | |
dc.subject.ytm | Turbulent combustion | |
dc.subject.ytm | Gasoline engines | |
dc.identifier.yokid | 8580 | |
dc.publisher.institute | Fen Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 8580 | |
dc.description.pages | 49 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |