Show simple item record

dc.contributor.advisorDemirbaş, Ayhan
dc.contributor.authorAlkan, Ahmet Hamdi
dc.date.accessioned2020-12-30T07:22:21Z
dc.date.available2020-12-30T07:22:21Z
dc.date.submitted1996
dc.date.issued2020-11-17
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/486408
dc.description.abstractÖZET BAZI KİMYASAL KAVRAMLARIN MODEL-BENZETMELERLE Ö?RETİM! Bu çalışma, soyut bazı kimyasal kavramların öğretilmesinde model-benzetmelerin etkisini araştırmak amacı ile planlanmıştır. Bu çalışma üç aşamada gerçekleştirilmiştin Bu çalışmanın ilk bölümünde bazı kimyasal kavramlarla ilgili bir test iki farklı lise-1 sınıfına uygulandı. İlk olarak seçilen kavramlar hakkında öğrencilerin ne bildiğini öğrenmek için her iki sınıfada on soruluk ön test uygulandı. Yine aynı sınıflara model-benzetmeler kullanılarak aynı konular araştırmacılar tarafından anlatıldı. Uygulamadan sonra aynı kavramlarla ilgili ikinci bir test her iki sınıfa uygulandı, ilk test ile ikinci testin sonuçlan karşılaştırıldı. Aynı kimyasal kavramların öğretilmesinde kullanılabilecek model- benzetmeleri içerenbir anket literatürden de yararlanılarak geliştirildi. Doğu Karadeniz Bölgesindeki Kimya Öğretmenlerine uygulandı. Ayrıca 1995-96 öğretim yılında liselerde okutulan kimya-1, 2, 3 ve fen bilimleri-1, 2 kitaplarında model-benzetmelerin kullanılıp kullanılmadığı araştırıldı. Bu araştırmadan elde edilen sonuçlar değerlendirildi ve konuların kavratılmasında model-benzetmelerin kullanılması hakkında bazı somut önerilerde bulunuldu. Anahtar Kelimeler Kimyasal kavramlar, düz anlatım, model-benzetme, öğretim metotları. V
dc.description.abstractSUMMARY USING MODEL-ANALOGIES IN TEACHING SOME CHEMICAL CONCEPTS The purpose of this study, was to investigate the effect of model- analogies in teaching some of the chemical concepts. This study consisted of three parts: In the first section of this study a pre-test related to the chemical concepts was developed and implemented in two different lycee-l classroom in Trabzon. Then, in one of the classroom the conventional lecturing method was used by a chemisty teacher to teach the concepts. In the second classroom, the students were taught the same concepts by using model- analogies by the researcher. After, the implementation the both group of students were post-tested. In addition, a survey including model-analogies about the same concepts was developed in order to collect chemistry teachers' views about the method. Furthermore, the lycee chemistry testbooks-1, 2, 3 and the science testbooks-1, 2 for were investigated to find out whether model- analogies are used in the presentation of topics. The collected data were analysed and some suggestion were made about using model-analogies. Key Words: Chemical concept, lecturing, model-analogy, teaching methods. VIen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectKimyatr_TR
dc.subjectChemistryen_US
dc.titleBazı kimyasal kavramların model-benzetmelerle öğretimi
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-11-17
dc.contributor.departmentFen Bilgisi Eğitimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmChemical concepts
dc.subject.ytmChemistry education
dc.subject.ytmHigh schools
dc.identifier.yokid57860
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityKARADENİZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid57860
dc.description.pages65
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess