Show simple item record

dc.contributor.advisorDemirbaş, Ayhan
dc.contributor.authorDumanoğlu, Figen
dc.date.accessioned2020-12-30T07:21:50Z
dc.date.available2020-12-30T07:21:50Z
dc.date.submitted1997
dc.date.issued2020-12-03
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/486312
dc.description.abstractÖZET Bilim ve teknolojinin hızla ilerlediği çağımızda toplumun ilerlemesi yaratıcı ve yapıcı düşünme yeteneğinin geliştirilmesi ile mümkündür. Birçok teknolojik ve bilimsel gelişmede temel fen bilimlerinin çok önemli etkisi vardır. Özellikle orta dereceli okullarda verilen fen bilimleri ile ilgili derslerin çağın gereklerine uygun içerikli olması gerekir. Böylece öğrencilerin yapıcı ve yaratıcı, eleştirici düşünme yeteneklerini geliştirmek mümkün olabilir. Bu çalışma üç aşamada tamamlanmıştır. Çalışmanın birinci aşamasında, enerji eğitimi ile ilgili literatür incelenmiş ve enerji eğitimindeki gelişmeler ortaya çıkarılmaya çalışılmıştır. Çalışmanın ikinci aşamasında literatür bulgularından da yararlanarak öğretmen ve öğrenci anketi geliştirilmiş ve Fen Bilimleri I, II ve Kimya I, II, III ders kitapları enerji kavramları açısından incelenmiştir. Ayrıca bu anketlerin uygulaması yapılmış ve bazı kimya öğretmenleri ile informal mülakatlar yapılmıştır. Çalışmanın son aşamasında, çalışmanın daha önceki evrelerinden elde edilen veriler analiz edilmiş ve enerji eğitimi ile ilgili bulgular elde edilmeye çalışılmıştır. Bu çalışmada aşağıdaki sonuçlar elde edilmiştir : i) Fen Bilimleri ve Kimya ders kitaplarında enerji kavramlarına yeterince yer verilmediği ortaya çıkmıştır. ii) Kimya öğretmenleri, enerji kavramlarını derslerinde incelerken yöntem konusunda görüş birliği içinde değillerdir. Bu nedenle öğrencilerde farklı anlaşılmalara yol açıldığı belirlenmiştir. iii)Ders kitaplarının enerji kavramları açısından yetersizliği yanında konuların belli bir düzene göre yerleştirilmemiş olması enerji kavramlarının yeterince anlaşılmamasının nedenlerinden olabileceği ortaya çıkarılmıştır. Bu sonuçlara dayalı olarak ders kitaplarının enerji kavramları açısından yeniden organizasyonu, öğretim yöntemleri ve öğretmenlerin öğretmesini etkileyen faktörlerle ilgili bazı önerilerde bulunulmuştur. Anahtar Kelimeler Kimya Eğitimi, Kimya Öğretimi, Enerji Kavramları.
dc.description.abstractSUMMARY The development of the society in our age when the science and technology develop rapidly, can hopefully be succeeded by improving the creative ability and constructive mind of its members. In several technological and scientific developments basic sciences have an important role. It is, therefore, necessary to rearrange the schedule of the subjects related to science in the schools of secondary level. Only thus, we can develop the students' abilities to think in o constructive, creative and critical way. This study is completed in three stages. In the first stage, the literature concerning energy is studied and developments in this field are tried to be put forward. In the second stage, a questionnaire was developed by making use of the literature inspected inorder to implement a somple of chemistry teacher and students at lycee I, II and III. Also science I, II and chemistry I, II and III are studied in terms of presentation of energy concept. Furthermore, some informal interviews were carried aut with chemistry teachers. In the last stage, the collected data was analyzed to get ideas about current status of energy education. As a result of this research the following conclusions are reached. i) İt is understood thart science and chemistry textbooks do not fully cover the concepts of energy, ii) While studying the conceps of energy in their lesson the chemistry teachers are not in agreement about the teaching methods. Because of this, the energy concepts understood differently among the students. iii)And that the insufficiency of the presentation of energy concepts in the text books, together with mis-ordering of the concepts might be the cause of insufficient understanding of the energy conceps by the somple of the study. In view of the above mentioned results, it is sugested that the books, the methods of teaching and the factors affecting the teachers' way of teaching sould certainly be reviewed. Key Words : Chemistry Education, Chemistry Teaching, Energy Concepts. VIen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEnerjitr_TR
dc.subjectEnergyen_US
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleOrtaöğretimde enerji kavramının öğretimi ve enerji eğitimi
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-12-03
dc.contributor.departmentFen Bilimleri Eğitimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmTeaching
dc.subject.ytmEducation
dc.subject.ytmEnergy
dc.subject.ytmSecondary education
dc.identifier.yokid66955
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityKARADENİZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid66955
dc.description.pages56
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess