Show simple item record

dc.contributor.advisorÇepni, Salih
dc.contributor.authorSukes, Hasan
dc.date.accessioned2020-12-30T07:21:47Z
dc.date.available2020-12-30T07:21:47Z
dc.date.submitted1997
dc.date.issued2020-12-03
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/486302
dc.description.abstractÖZET Bu çalışma deneyimli fizik öğretmelerinin elektrik kavramlarını anlatırken kullandıkları model-benzetmeleri tespit etmek amacıyla planlanmıştır. Çalışmada veriler mülakat, gözlem ve anket yoluyla Rize, Trabzon, Bayburt, Ankara ve İstanbul'dan elde edilmiştir. Bu sürede, 35 öğretmenle mülakat, 5 öğretmenle gözlem ve 55 öğretmene anket uygulanarak elektrik konularında kullanılan model-benzetmeler tespit edilmiştir. Ayrıca, mevcut elektrik konulan ders kitaplarından incelenerek ders kitaplarında kullanılan model-benzetmeler belirlenmiştir. Anketlerden elde edilen sonuçlara göre, örneklemdeki fizik öğretmenlerinin % 90 'ı model benzetme kullanılmalıdır önerisinde bulunurken, % 63 'ünün model-benzetme kullandığı tespit edilmiştir. Mülakatlardan elde edilen sonuçlara göre, örneklemdeki öğretmenlerin % 86 'sının model-benzetme kullandığı gözlenmiştir. 5 öğretmenle yürütülen sınıf gözlemleri sonucunda,. % 60 civarında klasik ders anlatımının uygulandığım ve sadece öğretmenlerin 2 tanesinin model-benzetme kullandığı görülmüştür. Öğretmenlerin tamamına yakının faydalı olduğuna inandıkları model-benzetmelerin yeterli sayıda ve düzeyde bilmediklerini, belirlenecek model-benzetmelerin kendilerine ulaşması halinde bu model- benzetmelerini kullanacaklarını belirtmişlerdir. Tespit edilen model-benzetmeler, bilimsel olarak sakıncalı değilse, bu model-benzetmeler hakkında çalışmalar yapılmalı ve öğretmenlerin kullanımına sunulmalıdır. Anahtar kelimeler : Elektrik kavramları, Öğretmen, Model-Benzetme, Eğitim.
dc.description.abstractSUMMARY This study was planned for the purpose of determining the models and analogies used by experienced physics teachers in teaching the electric concepts in high school physics curriculum. In this study, the data was taken from Rize, Trabzon, Bayburt, Ankara and Istanbul by using interviews, observations and survey questions. In this process, 35 teachers were interviewed, 5 teachers were obsorved and 35 teachers filled in questions to determine the model and analogies they use in their teaching-learning process. Models and analogies used in the current textbook related to the electric concepts were also determined. Results obtained from the survey showed that 90 % of the sample physics teachers recommented that the models and analogies should be used by the teachers. Results from the interviews showed that 86 % physics teachers were using the models and analogies. Results obtained from the observations indued 5 teachers showed that 60 % of the sample implemented the teaching-learning approach and only 2 of the sample used models and analogies in their teaching-learning process. Almost all the teachers in this study admited that they do not know enough models and analogies to use in their physics classroom in spite of the fact that using models and analogies are useful for them in teaching physcis. If the models determined in this study were scientifically correct, they should be recommented to the physics teachers to adapt them in their classroom. Key Words : The Electric concepts, physics teachers, education, models and analogies. VIen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectFizik ve Fizik Mühendisliğitr_TR
dc.subjectPhysics and Physics Engineeringen_US
dc.titleFizik öğretmenlerinin elektrik konularında kullandıkları model-benzetmeler
dc.title.alternativeModels and analogies used by physics teachers in teaching the electric concepts
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-12-03
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Anabilim Dalı
dc.subject.ytmElectricity education
dc.subject.ytmTeachers
dc.identifier.yokid66904
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityKARADENİZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid66904
dc.description.pages73
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess