dc.description.abstract | iv ÖZET Bu araştırmada, % 96 saflıktaki etanolun, benzinle değişik 0- ranlardaki karışımının, içten patlamalı motorlarda, motorda hiçbir değişiklik yapmaksızın, kullanılması sırasındaki, motor performansına etkileri incelenmiştir. Araştırmada, Lombardini LA 205 model, tek silindirli,, içten patlamalı motor kullanıl mıştır. Benzine, % 6, % İG, % l?r % 20,5, % 26,5, % 31 ve % 50 oranlarında etanol katılmıştır. Her karışım oranında, moment, güç, özgül yakıt tüketimi ve 1- sıl verim değerleri belirlenerek, bu değerler, % 100 benzinle çalışmada elde edilen değerlerle karşılaştırılmıştır. Karşı laştırma sonunda, % 6 ile % 10 karışım oranındaki değerlerin dışındaki moment ve güç değerlerinde benzinle elde edilen değerlere göre, azalma gözlenmiştir. Buna karşılık, özgül yakıt tüketimi ve ısıl verim değerlerinin, karışımların kullanıldığı denemelerde, arttığı gözlenmiştir. Denemelerin sonuçları, karşılaştırma kolaylığı açısından, grafik haline dönüştürülerek verilmiştir. Denemelerde, % 31 etanol-% 69 benzin karışımının, motorun per formans değerleri açısından, en uygun karışım olduğu gözlenmiştir. Sonuç olarak, küçük güçlü içten patlamalı motorlarda, etanol-benzin karışımının, % 31 etanol - % 69 benzin oranları na kadar, motorda, konstrüktlf bir değişiklik yapmadan, kullanılabilirliği belirlenmiştir. | |
dc.description.abstract | SUMMARY In this experimental work, the effects of using different etha- nol-gasoline blends on the spark ignition engine performance was studied. In the experiments, Lombardini LA 205 type, sing le cylinder, spark ignition engine was used. 6; 10; 17; 20, 5j 26,5; 31 ^nd 50 vol. % ethanol was blended with gasoline. The torqup, the output power, the spesific fuel consumption, and thermal efficiency of the ethanol-gasoline blende were compared to the using of 100 vol. % gasoline, and it was noticed torque, and output power decreased. However, spesific fuel consumption and thermal efficiency were increased by the using of blends. In order to make the comparison easily, the results of experiments were given in the diagrams. In the experiments, 31 vol. % ethanol and 69 vol. % gasoline blend was most conformable mixture, in the point of engine per formance. As a result, on the Bpark ignition engines, without design variations, the possibility of the using up to 31 vol. % ethanol and 69 vol. % gasoline was found. | en_US |