Show simple item record

dc.contributor.advisorÇelik, Fazıl
dc.contributor.authorAksoy, Atakan
dc.date.accessioned2020-12-30T07:21:17Z
dc.date.available2020-12-30T07:21:17Z
dc.date.submitted1997
dc.date.issued2020-12-03
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/486204
dc.description.abstractÖZET Ulaştırma sistemleri, ülkelerin ekonomik programları çerçevesinde yatırımda en çok pay alan ve tesis maliyetleri çok büyük rakamlara ulaşan sektörlerden birisidir. Yol üst yapıları; dinamik etkiler, iklimsel faktörler gibi çeşitli etkiler altında kalmakta ve olumsuz olarak etkilenmektedir. Yine üst yapıların performansını önemli derecede etkileyen faktörlerden birisi de. tesviye yüzeyi altındaki zeminin yeterli mühendislik özelliklerini gösterememesidir. Zemin- Yapı etkileşimi çerçevesinde değerlendirilecek olursa yol taban zeminlerinin yeterli özellik gösteremediği durumlarda dört farklı çözüm önerisiyle karşılaşılır. Bu öneriler; kötü özellikteki zeminin ortamdan uzaklaştırılması, yapı sisteminin zeminin doğal durumdaki özelliklerine göre boyutlandırılması. çeşitli mühendislik çalışmaları ile kötü zeminin aşılarak temellerin sağlam tabakaya oturtulması ve zemin özelliklerinin istenilen yönde değiştirilmeye çalışılması olarak sıralanabilir. Bu çalışmanın temel amacı, bitümlü bir malzeme olan emülsiyon asfaltların bölgemizde yaygın olan ince daneli kil zeminlerin mühendislik özelliklerim nasıl ve hangi yönde etkilediği sorusuna cevap bulabilmektir. Bu amaçla, birinci bölümde stabilizasyon kavramı üzerinde durulmuş; bitümlü katkı malzemeleri hakkında bilgi verilmiş ve değişik katkı malzemeleri ile stabilizasyon konusu üzerinde durulmuştur. İkinci bölümde, değişik yörelerden alınan kil örneklerinin mineralojik yapısının incelenmesi, malzemenin temel özelliklerinin belirlenmesi, dayanım ilişkilerinin irdelenmesine yönelik olarak yapılan deneysel çalışmaların yöntemleri üzerinde durulmuştur. Üçüncü bölümde yapılan deneyler ışığı altında elde edilen bulgulara yer verilmiştir. Elde edilen sonuçlar, özellikleri belirtilmiş olan bu tipteki emülsiyon asfaltların, granülometrisi belli olan bu malzeme üzerinde geçirimsizlik ve şişme koşullarını iyileştirdiğini fakat dayanım açısından olumlu olarak etkimediğini göstermiştir. Dayanım açısından çok daha olumlu neticeler elde etmek için granülometrik yapının iyileştirilmesine yönelik olan mekanik stabilizasyonla emülsiyon asfalt stabilizasy onunun bir arada uygulanması gerekmektedir. Anahtar Kelimeler: Bittim. Emülsiyon Asfalt. Stabilizasyon. Granülometri VI
dc.description.abstractSUMMARY ASPHALT EMULSION STABILIZATION FOR PROBLEM SOILS Transportation systems are one of the most expensive investment sectors which are done with the purpose of economical progress all over the world and their construction cost is high. At the interior of soil and structure connection, there are four different solution methods for soil problems. First of the methods is soils that have unwanted properties are excavated and taken away from the construction area and then soils with wanted properties are dumped in place of excavated soils. Second solution of the problem is that the dimensions of the structural members and quality of the materials used as structural members are increased. The third solution of the problem is that soil with engineering works is passed and foundations of the structure are built on the soil with wanted characteristic. The forth solution of the problem is to make better the properties of soils. In the first chapter, the stabilization concept and stabilization with the different additives was studied and given information about bituminous additive. In the second chapter, methods of the laboratuvary tests were determined. In the third chapter, mineralogical investigation have been determined different experimental tests which are called DTA and X-Ray. What's more physical properties of the materials were studied and determined by the soil experiments. The results show that asphalt emulsion which characteristics were offered, improves the material which grain-size distrubition is determined from the point of view permeability conditions and soil swelling. To determine more satisfactorily results for resistance, mechanical soil stabilization which is interested in devoloping the grain-size distrubition structure and asphalt emulsion stabilization should be applicated together because determining more satisfactorily results for resistance. Key Words: Emulsion Asphalt, Stabilization, Bitumunous Additive, Mechanical Stabilization, Asphalt Emulsion Stabilization VIIen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİnşaat Mühendisliğitr_TR
dc.subjectCivil Engineeringen_US
dc.titleProblemli zeminlerin stabilizasyonunda emilsiyon asfaltlarının kullanılması
dc.title.alternativeAsphalt emülsion stabilization for soils with unwanted properties
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-12-03
dc.contributor.departmentİnşaat Mühendisliği Anabilim Dalı
dc.subject.ytmStabilization
dc.subject.ytmSoil structure
dc.subject.ytmAsphalt
dc.subject.ytmEmulsions
dc.subject.ytmTransportation systems
dc.identifier.yokid66915
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityKARADENİZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid66915
dc.description.pages116
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess