Türkiye`de yabancı dille öğretim yapan orta öğretim kurumlarında fen öğretimi ve sorunları
dc.contributor.advisor | Morgil, F. İnci | |
dc.contributor.author | Erdem, Emine | |
dc.date.accessioned | 2020-12-30T07:21:10Z | |
dc.date.available | 2020-12-30T07:21:10Z | |
dc.date.submitted | 1990 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/486185 | |
dc.description.abstract | Ill ÖZET Bu araştırmada, 1989-1990 öğretim yılı içinde yabancı dilde fen eğitimi yapan liselerde yabancı dil öğretimi, yabancı dilde matematik ve fen derslerinin öğretimi, ders kitaplarının yeterliği, öğretmen ve öğrencilerin değinilen konulara ilişkin özellikleri, hazırlanan anket ve testlerin uygulanması ile aşağıdaki sonuçlar ortaya çıkmıştır. İlgili liselerde ders veren öğretmenlerin yaş ortalaması oldukça düşük olup, yabancı dilde fen ve matematik derslerinin öğretiminde bir yabancı dili rahat bir şekilde kullanabilecek öğretmenlerin sayısı oldukça düşüktür (%17.85). Yabancı dilde fen eğitimi yapan bu liselerin en çok gerçekleştirebildikleri fonksiyon `öğrenciye bir yabancı dili öğretmek ve onu yüksek eğitime hazırlamaktır`. Hazırlık sınıfında öğrenciler, bir yabancı dili istenilen düzeyde öğrenememektedirler ve buna bağlı olarak da fen ve matematik derslerini yabancı dilde izleyememektedirler. Verilen derslerin kapsamının daha çok ansiklopedik ve ezbere bilgi verdiği görüşünde olan öğrencilerin diğer bir problemi de ders kitabı teminindeki güçlüklerdir. Öğrencilere göre verilen derslerin kapsamı daha çok ansiklopedik ve ezbere dayalı bilgiler içermektedir. Öğrencilerin diğer bir sorunu da ders kitapları sağlamadaki güçlüklerdir. Araştırılan liselerde fen derslerinin öğretminin, yeterli laboratuvar imkanlarının bulunmaması nedeniyle sınıflarda yapıldığı gözlenmiştir. Öğrenci uygulama olmaksızın bilgi kazanmaktadır. Uyguladığımız Fen Bilgisi testi sonuçları öğrencilerin kavrama ve uygulamaya dönük çalışmalarda yetersiz olduklarını ortaya çıkarmıştır. Yabancı dilde eğitim yapan orta öğretim kurumlarının istenen ve beklenen düzeyde yabancı dilde fen ve matematik eğitimini verebilmeleri adı geçen olumsuz koşulların ortadan kalkmasına bağlıdır. Bununla ilgili gerekli çalışmaların bir an önce başlaması gerekmektedir. | |
dc.description.abstract | IV ZUSAMMENFASSUNG Diese Untersuchung bezieht sich auf folgende Themenbereiche: Fremdsprachenunterricht an den Gymnasien, an denen im Schuljahr 1989-90 das Fach Mathematik und die naturwissenschaftiichen Fâcher in einer Fremdsprache erteilt wurden sowie der gegenwartige Stand der Unterrichtsbücher, die Stellung der Lehrer und Schuler bezüglich der aufgeführten Themen. Durch die angewandten Tests und Fragebogen wurden folgende Ergebnisse erzielt: Der Altersdurchschnitt der Lehrer an den Gymnasien, an denen diese Untersuchung durchgefiihrt wurde, lag ziemlich niedrig. Die Zahl der Lehrer, die den Unterricht im Fach Mathematik oder in den naturwissenschaftiichen Fâchern in einer Fremdsprache ohne gro3e Probleme erteilen können, ist sehr gering (17,85%). Die tatsâchliche Funktion dieser Gymnasien ist wie folgt zu formulieren: Vermittlung von Fremdsprachenkenntnissen sowie Vorbereitung auf ein Hochschulstudium. Die Schüler können in den Vorbereitungsklassen das erwiinschte Fremsprachenniveau nicht erreichen. Deshalb können die Schuler dem in einer Fremdsprache erteilten Unterricht im Fach Mathematik nicht folgen. Dies gilt auch für die naturwissenschaftiichen Fâcher. AuPerdem sind die Schüler der Meinung, da3 die erteilten Fâcher vielmehr encyklopâdisches Wissen enthalten. Ein weiteres Problem der Schüler ist die Anschaffung der Lehrbücher. An den Gymnasien, an denen diese Untersuchung durchgeführt wurde, wurde festgestellt, da3 wegen Fehlen von Labors ders naturwissenschaftliche Unterricht in den normalen Klassenrâumen erteilt wird. Dem Schüler wird Wissen ohne Praxiserfahrung vermittelt. Der Test in den naturwissenschaftiichen Fâchern hat gezeigt, daP die Schüler im Bereich des Begreifens und der Praktischen Durchführung gro{3e Mangel haben. In der Sekundarstufe, in der der Fremdsprachenunterricht erteilt werd, kann im Fach Mathematik und in den naturwissenschaftiichen Fâchern das erwunschte Niveau nur dann erreicht werden, wenn die oben erwahnten Mangel beseitigt werden. Aus diesem Grunde ist esV dringend notwendig, dap die diesbeziiglichen Schritte rechtzeitg vorgenommen werden. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/embargoedAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Türkiye`de yabancı dille öğretim yapan orta öğretim kurumlarında fen öğretimi ve sorunları | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Diğer | |
dc.subject.ytm | Science education | |
dc.subject.ytm | Mathematics | |
dc.subject.ytm | Turkey | |
dc.subject.ytm | Secondary education | |
dc.identifier.yokid | 12579 | |
dc.publisher.institute | Fen Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 12579 | |
dc.description.pages | 110 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |