Ortaöğretimde biyoloji programlarının değerlendirilmesi
dc.contributor.advisor | Soran, Haluk | |
dc.contributor.author | Sümer, Esin | |
dc.date.accessioned | 2020-12-30T07:21:07Z | |
dc.date.available | 2020-12-30T07:21:07Z | |
dc.date.submitted | 1990 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/486175 | |
dc.description.abstract | 11 özet Bu çalışmada, ders kitaplarının genel özellikleri ile yazımında ve seçiminde kullanılacak genel ölçütler araştırılmıştır. Ülkemiz için güncel bir sorun olması nedeniyle, ders kitaplarının seçiminde ve değerlendirilmesinde yardımcı olabilecek bir ölçek ve anket geliştirilmiştir. Bu ölçek ve anket kullanılarak bu çalışmada örnek olarak seçilen lise I Biyoloji kitabının yetkili kişilerce değerlendirilmesi sağlanmıştı r. Bu yolla sağlanan verilerin istatistiksel çözümlemeleri yapılarak, halen öğretim kurumlarında okutulmakta olan lise Biyoloji I kitabının yeterli olmadığı ve yeniden gözden geçirilmelinin zorunlu olduğu sonucuna varılmıştır. | |
dc.description.abstract | Ill ZUSAMMENFASSUNG In der vorliegenden Arbeit wurde untersucht, in wie weit Lehrbiicher gemeinsame Merkmale aufweisen. Gleichzeitig wurde nach allgemeingültigen Kriterien beim Schreiben un der Auswahl von Lehrbtichern gesucht. Da die Auswahl voh Lehrbtichern in unserem Land ein aktuelles Thema ist, wurde ein Fragekathalog und MaPstab für die Feststellung des Eignungsgrades von Lehrbtichern entwickelt. Diese Fragekathalog und MaPstab wurde benutzt um beispielshaft das Biologiebuch für die 1. Klasse des Gymnasiums von Fachleuten beurteilen zu lassen. Bei der statistischen Auswertung der Bewertungen stellte sich heraus, dap das zur Zeit an den Gymnasien fur die 1. Klasse verwendete Biologiebuch nicht ausreichend ist und unbedingt überarbeitet werden mup. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/embargoedAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Ortaöğretimde biyoloji programlarının değerlendirilmesi | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Diğer | |
dc.subject.ytm | Biology | |
dc.subject.ytm | Secondary education | |
dc.identifier.yokid | 12581 | |
dc.publisher.institute | Fen Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 12581 | |
dc.description.pages | 71 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |