Türkiye`de trafik kazalarına neden olan etkenlerin ayırıcılık güçleri
dc.contributor.advisor | Esensoy, Ömer | |
dc.contributor.author | Aksoy, Ülkü | |
dc.date.accessioned | 2020-12-30T07:20:57Z | |
dc.date.available | 2020-12-30T07:20:57Z | |
dc.date.submitted | 1991 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/486143 | |
dc.description.abstract | Ill ÖZET Bu çalışmada, trafik kazasına neden olan etkenlerin, kaza sonuçları ve kaza oluş yerlerine göre ayırıcılık güçleri, bilgi kuramı bağıntıları yardımıyla bulunmuş, kaza sonuçları ve kaza oluş yerlerini en çok etkileyen etkenler saptanmıştır. Çalışmada, 1986 ve 1989 yılları arasındaki trafik kazası verileri, kaza sonuçları ölü ve yaralı olarak ve toplam, şehir içi ve şehir dışı ayırımında incelenmiştir. Kaza sonuçlarını, şehir içinde olan kazalarda en çok et kileyen etkenler olarak kazanın oluş şekli, yolun yön durumu ve gün durumu bulunmuştur. Şehir dışında olan kazalarda ise kaza sonuçlarını, yolun yön durumu, yolun yüzeyi, haftanın günleri, gün durumu, ışık ve polis et kenlerinin en çok etkilediği sonucuna ulaşılmıştır. Yaya ve yol kusurları, kazanın oluş yerini en çok etki leyen kaza nedenleri olarak ortaya çıkmıştır. r > | |
dc.description.abstract | SUHHARY In this study, the discriminatory powers of the factors which cause to accidents, are determined by means of information theory relations. In the study, data of the 1986 and 1989 road accidents with the number of deaths and injured people are studied in two seperated groups as urban and rural segments. The most effective factors to the accidents in urban segments are found to be, type of accident, direction of roads (one way or two ways), day and road conditions. On the other hand, in the accidents in rural segments, days of the week, light and police factors are found out, to be the most effective factors. Pedestrian and road faults are found out as the most effective factors which cause the road accidents. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/embargoedAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | İstatistik | tr_TR |
dc.subject | Statistics | en_US |
dc.title | Türkiye`de trafik kazalarına neden olan etkenlerin ayırıcılık güçleri | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Diğer | |
dc.subject.ytm | Turkey | |
dc.subject.ytm | Statistics | |
dc.subject.ytm | Traffic accidents | |
dc.identifier.yokid | 12620 | |
dc.publisher.institute | Fen Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 12620 | |
dc.description.pages | 68 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |