Show simple item record

dc.contributor.advisorAkdeniz, Ali Rıza
dc.contributor.authorAlev, Nedim
dc.date.accessioned2020-12-30T07:20:52Z
dc.date.available2020-12-30T07:20:52Z
dc.date.submitted1997
dc.date.issued2020-12-02
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/486128
dc.description.abstractÖZET Bu çalışmada, bilgisayarın eğitimde, özellikle fizik eğitiminde kullanılması hakkında literatür taraması yapılarak ayrıntılı bilgi verilmiştir. Öğretmenlerin bilgisayar destekli fizik derslerinde hazırlayacakları öğretim materyallerine örnek olabilecek düzlemsel hareketler konusu ile ilgili bir materyal hazırlanmıştır. Ülkemizde bazı Müfredat Laboratuar Okullarında çalışan fizik öğretmenleri için geliştirilen bir anket yardımı ile, bilgisayar destekli fizik öğretiminde karşılaşılan problemler belirlendi ve örneklemdeki öğretmenlerin daha etkin bir bilgisayar destekli öğretim için düşünceleri ve önerileri alındı. Öğretmenlerin cinsiyetleri, bilgisayara karşı özel meraklan, bilgisayar başına düşen öğrenci sayısı, bilgisayarların öğrenmede etkili birer teknolojik araç oldukları hakkındaki görüşleri, bilgisayar destekli fizik öğretiminde karşılaştıkları problemlerde kendilerine yardım edebilecek kurum veya kişilerin varlığı, öğretmenlerin lisans döneminde aldıkları dersler ve hizmetiçi kursları ile fizik dersini bilgisayar destekli uygulamaları arasındaki ilişki %2 tekniği ile incelendi. Her bir tablo için, değişkenler arasındaki ilişkinin derecesi C (Contingency Confident) sabiti ile tespit edildi. Bu çalışmada elde edilen en ilginç sonuç, öğretmenlerin hizmet öncesi eğitim ve hizmetiçi eğitimleri döneminde aldıkları bilgisayarla ilgili ders veya kurslar ile öğretmenlerin sınıf içi uygulamaları arasında istatistiksel olarak bir anlamlılığın çıkmamasıdır. Anahtar Kelimeler: Bilgisayar Destekli Eğitim, Fizik, Örnek Öğretmen Rehberi, Öğretmen Yetiştirme
dc.description.abstractSUMMARY Computer-Assisted Approach to Physics Education In this study, firstly a review of literatür on using computers in education, particularly in physics education was carried out. Secondly, a logo-based lesson plan for teaching mechanic content was developed as an example. A survey instrument was developed and used with teachers working 'Curriculum Laboratory Schools' (MLO) in Turkey to determine the current situation in teacher training in computer-based instrument taken from preservice program or inservice program. This survey includes the following components: cender, attitudes towards to computers, classroom size, views about using computer, problems encountered in implementation of computer based instruction, lesson taken in preservice education and course attendance in inservice education. In this analysis process of the data, X2 technique was used to find out the relationships between the above items and the applications of the computer in classroom. The following result was seen as the most interesting: there was no statistically significant relationship between computer course taken in preservice and inservice education and current implementation of computer using in physics education. Key Words: Computer-assisted instruction, Physics, Examplary teacher quide, Teacher development VIen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectFizik ve Fizik Mühendisliğitr_TR
dc.subjectPhysics and Physics Engineeringen_US
dc.titleFizik-eğitim-öğretimine bilgisayar destekli yaklaşım
dc.title.alternativeComputer-assisted approach to physics education
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-12-02
dc.contributor.departmentFen Bilgisi Eğitimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmPhysics
dc.subject.ytmTeaching
dc.subject.ytmComputer assisted instruction
dc.subject.ytmEducation
dc.identifier.yokid66895
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityKARADENİZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid66895
dc.description.pages74
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess