Show simple item record

dc.contributor.advisorÇakıroğlu, Mehmet
dc.contributor.authorCivelek, Zeynep Neyza
dc.date.accessioned2020-12-30T07:20:42Z
dc.date.available2020-12-30T07:20:42Z
dc.date.submitted1997
dc.date.issued2020-12-03
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/486097
dc.description.abstractÖZET İyi bir karayolu ağının sağladığı ulaşım kolaylığının bir ülke için çok yönlü kalkınma bakımından büyük bir itici güç olduğu tartışılmaz bir gerçektir. Tezin birinci bölümünde; ulaşım yatırımlarının ekonomik değerlendirilmesi, planlama ve programlama esasları, başlıca proje değerlendirme yöntemlerine ilişkin genel bilgiler verilmiştir. İkinci bölümde ise fayda/maliyet analizinin tanımı ve tarihsel gelişimi anlatılarak, yeni bir yol yapımının veya iyileştirilmesinin beraberinde getirdiği faydalar ve sebep olacağı maliyetler tek tek incelenmiş ve bu iki faktör kıyaslanarak geliştirilen program yardımıyla fayda/maliyet oranı tesbit edilmeye çalışılmıştır. Üçüncü bölümde ise, EKO YOL adı verilen programa ait sayısal örnekler için teknik ve ekonomik veriler girilmiş ve program çalıştırılarak mümkün olan tüm seçenekler için yapılan hesaplamalar tartışılmıştır. Tezin dördüncü bölümünde ise, çalıştırılan bilgisayar programından elde edilen sonuçlar değerlendirilerek en ekonomik seçenekler belirlenmiş ve program üzerinde yapılabilecek değişiklikler ve güncellemeler ile ilgili tavsiyelerde bulunulmuştur. Anahtar Kelimeler: Ulaşım yatırımları, ekonomik karşılaştırma, fayda-maliyet analizi VI
dc.description.abstractSUMMARY s It is obvious that a proper highway network which provides transportation convenience for a country is an important factor in terms of development in all fields. In Chapter 1, general information is given about the economic evaluation of transportation investments, the principles of planning and programming and the other important project evaluation methods. In Chapter 2, the definition of cost-benefit analysis and its historical development are explained. Also the benefits and costs which have been resulted by a new highway construction or improvement, has been analysed one by one and the benefit/cost ratio has been tried to obtain by comparing these two factors using the EKO YOL program. In the third Chapter, the economic and technical inputs are given for the numerical examples for the program named as EKOYOL and the calculations of the variations have been discussed. In the fourth chapter the results of the program have been evaluated and the most economic variation has been chosen. Also this chapter involves the advice about the possible changes and upgrades for this program. Key words: Transportation investments, economic comparison, benefit/cost analysis VIIen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİnşaat Mühendisliğitr_TR
dc.subjectCivil Engineeringen_US
dc.titleUlaştırma yatırım kararlarının değerlendirilmesine ilişkin bir program
dc.title.alternativeA program for the economic evaluation of transportation investment
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-12-03
dc.contributor.departmentİnşaat Mühendisliği Anabilim Dalı
dc.subject.ytmHighways
dc.subject.ytmTransportation economy
dc.subject.ytmCost-benefit analysis
dc.identifier.yokid66974
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityKARADENİZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid66974
dc.description.pages153
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess