Show simple item record

dc.contributor.advisorÖnsoy, Hızır
dc.contributor.authorKarasu, Servet
dc.date.accessioned2020-12-30T07:20:21Z
dc.date.available2020-12-30T07:20:21Z
dc.date.submitted1998
dc.date.issued2019-02-25
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/486032
dc.description.abstractBirçok ülkede kıyı koruma yapılarıyla ilgili olarak deneysel ve sayısal model çalışmaları devam etmektedir. Ancak bu çalışmaların arazi ölçümleriyle desteklenmesi şarttır. Uzun süreli saha çalışmaları ile elde edilen verilerle beraber geliştirilen deneysel ve sayısal modeller çok iyi sonuçlar verecektir. Çok iyi etüd edilmeden kıyılara yapılacak olan yapılar kıyının dengesini bozacaktır. Karadeniz sahil yolunun başladığı bu günlerde, kıyılara yapılacak müdehaleler konunun önemini daha da artırmaktadır. Bu çalışmada Doğu Karadeniz Bölgesi'ndeki bazı mahmuzların çevresinde arazi ölçümleri yapılmış ve ölçümler bir sayısal modelle karşılaştırılmıştır. Ölçüm süresinin çok kısa olması dezavantaj olmasına rağmen, bir başlangıç teşkil etmesi açısından önemlidir. Eğer ölçümlere devam edilirse daha iyi sonuçlar alınacaktır. Birinci bölümde mahmuzlar ve dalga mekaniği hakkında genel bilgiler, literatür çalışmaları, bölgenin dalga iklimi ve katımadde rejimi verilmiştir. İkinci bölümde arazi çalışmaları ve sayısal model ile ilgili çalışmalar anlatılmıştır. Üçüncü bölümde arazi çalışmaları ve sayısal modelden elde edilen sonuçlar verilmiştir. Dördüncü bölümde arazi çalışmaları ve sayısal modelden elde edilen sonuçlar değerlendirilmiştir. Beşinci bölümde çalışmadan çıkarılan sonuçlar verilmiştir. Altıncı bölümde öneriler sunulmuştur.Anahtar Kelimeler : Mahmuz, Kıyı Koruması, Dalga Mekaniği, Katımadde Taşınımı, Dolma Miktarı Oranı, Arazi Çalışması.
dc.description.abstractThe Effects of Groins on the Black Sea Coast and A Numerical Model Approach Physcial and mathematical model studies about shore protection structures continue at many countries. But, these studies must be supported by field measurements. Mathematical and physical models provided by data obtained with long terms field study give very good results. Structures which built on coast without examining the data carefully may destroy coast equilibrium. The interferences done against coast, such as the construction of Black Sea Coast Motorway which has started recently, emphasis more and more the importance of this subject. In this study, field measurements are done around some groins in the Black Sea Region and these measurements are compared with the results of a numerical model. Although the duration of measurement of the study being too short is a disadvantage, this is important in terms of being the first field measurement. If the measurements are continued, better results will be obtained. In the first chapter, general knowledge about groins and wave mechanics, literature studies, the sediment regime and wave climate of the region are given. In the second chapter, the field studies and numerical model studies are presented. The third chapter contains the results obtained from the field studies and numerical model studies. In the fourth chapter, the results obtained from the field and numerical model studies are examined. Finally, the coclusions of this study and the suggestions are given in the fifth and sixth chapters respectively.Key words: Groins, Shore Protection, Wave Mechanics, Sediment Transport, Ratio of Amount of Accretion, Field Studyen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİnşaat Mühendisliğitr_TR
dc.subjectCivil Engineeringen_US
dc.titleDoğu Karadeniz kıyılarında mahmuzların etkisi ve sayısal model yaklaşımı
dc.title.alternativeThe effects of groins on the Black Sea coast and a numerical model approach
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-02-25
dc.contributor.departmentİnşaat Mühendisliği Anabilim Dalı
dc.subject.ytmGroins
dc.subject.ytmNumerical modelling
dc.subject.ytmEastern Black Sea region
dc.identifier.yokid78050
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityKARADENİZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid78050
dc.description.pages103
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess