Show simple item record

dc.contributor.advisorÖzdeniz, Mesut B.
dc.contributor.authorTürkmen, Çiğdem
dc.date.accessioned2020-12-30T07:20:19Z
dc.date.available2020-12-30T07:20:19Z
dc.date.submitted1998
dc.date.issued2020-12-24
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/486024
dc.description.abstractÖZET İkinci Dünya Savaşı sonrasında, uçak teknolojisindeki gelişmeye paralel olarak havaalanı -uçak - gürültüsü problemi kendini göstermeye başlamıştır. Teknolojinin ilerlemesiyle daha sessiz uçaklar kullanılmaya başlansa da uçak hareket sayısındaki artış, havaalanı yakınında bulunan yerleşimlerde rahatsız edici bir unsur olarak görülmektedir. Trabzon'da havaalanı gürültüsünden ve ona paralel olarak Devlet Karayolu trafik gürültüsünden etkilen Pelitli Bölgesi' nde gürültüden etkilenme analizi; anket ve gürültü ölçüm tekniği kullanılarak tamamlanmıştır. Bu amaç doğrultusunda hazırlanan çalışma yedi bölümden oluşmaktadır. Birinci bölümde; konuya ilişkin genel bilgiler verilmektedir. Havaalanı gürültüsü uçak yapısına ve hareketlerine göre tanımlanmakta, gürültünün insan üzerindeki etkileri ele alınmakta ve gürültüyü değerlendirmekte kullanılan ses göstergeleri ve sosyal rahatsızlık göstergeleri tanımlanmaktadır. Havaalanı gürültüsünü denetlemekte kullanılan yöntemler gruplandırılmaktadır. İkinci bölümde; yapılan çalışmalar yer almaktadır. Çalışma alanının tanımı ve çalışmada izlenen yöntem anlatılmaktadır. Üçüncü bölümde; anket ve ölçüm sonuçlarına ait bulguların yer aldığı tablolar bulunmaktadır. Dördüncü bölümde; anket ve ölçüm sonuçlarının irdelenmesi ve tartışması bulunmaktadır. Beşinci bölümde; irdeleme ve tartışma bölümü ve bulgularda elde edilen kesin sonuçlar verilmekte ve bölgeye ait uygulanabilir denetim önerileri sunulmaktadır. Altıncı bölümde; elde edilen kesin sonuçlara bağlı olarak konunun devamında çalışılabilecek araştırma önerileri sunulmaktadır. Anahtar Kelimeler: Gürültü, havaalanı gürültüsü, uçak gürültüsü, gürültü göstergeleri
dc.description.abstractSUMMARY THE EFFECTS OF AIRPORT NOISE ON RESIDENTIAL AREAS AND THE POSSIBLE TO REDUCE IT. After the Second World War aircraft noise problem has become to emerge, paralleled to the development of aircraft technology. Quitter planes were being produced every year. However, increase in the number of flyovers still causes adverse effects on the residential areas near the airports. In this study airports noise around residential areas and the methods to solve this problem was evaluated. The residential areas around Trabzon Airport ( Pelitli region ) is under the noise effect of both the airport and traffic noise. The noise and reaction of people to noise analysed in this region. The first chapter contains the general information on the thesis theme. Airport noise was defined in terms of aircraft type and movement. The effects of noise on human beings, the sound indices, social survey indices and the noise reduction methods used airport noise were evaluated. The second chapter contains the studies made by the author. The study area and the method used for the analysis were defined. The third chapter contains the findings of the research The forth chapter contains the discussion of then findings. The fifth and the sixth chapters contain the results of thesis and the proposal for further research. Key Words: Noise, airport noise, aircraft noise, noise index. VIen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectMimarlıktr_TR
dc.subjectArchitectureen_US
dc.titleHavaalanı gürültüsünün konut alanları üzerindeki etkileri ve çözüm yolları
dc.title.alternativeThe Effects of airport noise on residental areas and the possible to reduce it
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-12-24
dc.contributor.departmentMimarlık Anabilim Dalı
dc.subject.ytmAirports
dc.subject.ytmSettlement areas
dc.subject.ytmNoise
dc.subject.ytmEnvironmental pollution
dc.identifier.yokid78053
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityKARADENİZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid78053
dc.description.pages102
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess