Kimya eğitiminde laboratuvarın önemi, laboratuvar teknikleri ve uygulamaları
dc.contributor.advisor | Morgil, F. İnci | |
dc.contributor.author | Aydoğdu, Cemil | |
dc.date.accessioned | 2020-12-30T07:20:14Z | |
dc.date.available | 2020-12-30T07:20:14Z | |
dc.date.submitted | 1991 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/486009 | |
dc.description.abstract | 11 ÖZET Bu araştırmada Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Kimya Eğitimi Anabilim Dalında yapılan laboratuvar uygulamalarının yürütülmesinde, öğrencilerin karşılaştıkları sorunlar ve laboratuvar uygulamalarında öğrenilen kimya bilgilerinin kalıcılık durumu, öğrencilerin değinilen konulara ilişkin görüşleri, hazırlanan anket ve laboratuvar başarı testinin uygulanması ile aşağıdaki sonuçlar ortaya çıkmıştır. Laboratuvar uygulamalarının başarısını etkileyen faktörlerin başında uygulaması yapılacak konu ile ilgili çalışan kişinin ayrıntılı teorik bilgiye sahip olup olmamasıdır. Eğer uygulaması yapılacak konuda teorik bilgi eksikliği varsa çalışmanın başarılı olma olasılığı düşük olacaktır. Kimya laboratuvar uygulamalarında deney konuları ile teorik derslerin paralel olmadığı, bunun sonucunda öğrencilerin teorik bilgi eksikliği çektikleri, uygulama için öngörülen zamanın yetersizliği, öğrencilerin laboratuvar uygulamalarına laboratuvar elkitaplarını ve gerekli kaynaklan okuyarak hazırlandıkları ve laboratuvar uygulamalarında teorik derslerde görülen konuların işlenmesi gerektiği tesbit edilmiştir. Öğrenciler kimya laboratuvar uygulamalarına öğretici rehberliğinde aktif olarak katılıp, birçok laboratuvar kullanma becerilerini kazanacaklardır. Kimya laboratuvar uygulamalarında öğrencilere yeterince rehberlik edilmediği, laboratuvarda görevlilerin deneylerle ilgili doyurucu açıklama yapmadıkları ve öğrencilerin sözkonusu deneylerle ilgili araç-gereç eksikliği çektikleri saptanmıştır. Laboratuvardaki kimya öğretiminin kimya derslerinin öğrenilmesine katkısının oldukça fazla olduğu, deney konulan ile teorik dersler, paralel olduğunda bu katkının daha da artırılabileceği gözlenmiştir. Kimya laboratuvar uygulamalarında öğrenilen kimya bilgilerinin kalıcı olduğu ve sözkonusu öğretim kurumunda almanca eğitim yapılması öğrencilerin konulan anlamaların zorlaştırmayıp, bilakis daha çok literatür araştırmasına imkan sağladığı saptanmıştır.Ill Kimya laboratuvar uygulamalarında sözkonusu güçlüklerin ortadan kaldırılması ile kimya derslerinin tam olarak öğrenilmesi olayında bir adım daha ileri gidilmiş olacaktır. | |
dc.description.abstract | IV ZUSAMMENFASSUNG Aus dieser Untersuchung über die Probleme, mit denen die Studenten der Abteilung Didaktik der Chemie der Pâdagogischen Fakultât an der Universitât Hacettepe bei der Durchführung der Laborversuche konfrontiert werden und über die Dauerhaftigkeit des bei den Laborversuchen gelernten Wissens und die Meinung der Studenten über die genannten Themen gingen durch die Durch führung einer Umfrage und eines Labortests die unten aufgeführten Ergebnisse hervor. Einer der den Erfolg der Laborversuche beein flussenden wichtigsten Faktoren ist die Tatsache, ob die Person, die den Laborversuch durchführen wird, über ein detailliertes theoretisches Wissen verfügt. Sollten bezüglich des durchzuführenden Versuchs theoretische Wissensmangel bestehen, sind die Erfolgsaussichten gering. Es wurde festgestellt, dap dadurch da(3 die Laborversuche nicht mit dem theoretischen Unterricht parallel laufen, bei den Studenten ein theoretischer Wissenmangel besteht; da(3 die fur Versuche vorgesehene Zeit nicht ausreicht, da3 die Studenten sich die Laborversuche mit Laborhandbüchern und aus den notwendigen Quellen vorbereiten, und da(3 bei den Laborversuchen nach Meinung der Studenten die im theoretischen Unterricht behandelten Themen durchgefuhrt werden sollten. Studenten, die an den chemischen Laborversuchen unter der Führung einer Lehrperson aktiv teilnehmen, ei`werben die fur die Arbeit im Labor benötigten Fâhigkeit. Er wurde ferner festgestellt, da(3 die Studenten bei den Laborversuchen nicht ausreichend angeleitet werden, da(3 bei den Laborversuchen das zustândigen Lehrpersonal im Bezug auf die Versuche keine ausreichenden Gerâte und Mateıial zur Verfügung haben. Es wurde beobachtet, dap1 die Laborversuche fur das Erlernen der Chemie sehr hilfreich sind, und wenn die Versuche zu demtheoretischen Unterricht parallel laufen, kann diese positive Effekt mehr gesteigert werden. Es wurde auperdem festgelegt, da(3 aus den Laborversuchen das erlernte Chemie wissen dauerhaft ist. Die Tatsache, da(3 der Unterricht in dieser Ausbildungsanstalt in deutscher Sprache gegeben wird, erschwert nicht etwa das Verstândis dieser Themen, sondern gibt den Studenten sogar die Möglichkeit noch mehr Quellen zu erforschen. Falls die genanten Probleme bezüglich der Laborversuche beseitigt werden, wurde dies das bessere Erlernen des gesamten chemischen Wissens zur Folge haben. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/embargoedAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Kimya eğitiminde laboratuvarın önemi, laboratuvar teknikleri ve uygulamaları | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Diğer | |
dc.subject.ytm | Chemistry | |
dc.subject.ytm | Laboratories | |
dc.identifier.yokid | 16469 | |
dc.publisher.institute | Fen Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 16469 | |
dc.description.pages | 66 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |