Show simple item record

dc.contributor.advisorBaki, Adnan
dc.contributor.authorBayraktar Güveli, Ebru
dc.date.accessioned2020-12-30T07:20:00Z
dc.date.available2020-12-30T07:20:00Z
dc.date.submitted1998
dc.date.issued2020-12-22
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/485966
dc.description.abstractBu çalışmada öncelikle eğitimde bilgisayar kullanımı ve öğretmenlerin bilgisayar destekli matematik eğitimi hakkındaki deneyimleri ile ilgili literatür çalışması verildi. İkinci olarak matematik öğretmenlerine sunmak için bir örnek materyal hazırlandı. Çeşitli matematik konularını içeren bu materyalde, Coypu, Logo ve Excel yazılımları kullanıldı. Bilgisayar destekli matematik eğitiminde öğretmen deneyimlerinin araştırılmasını amaç edinen bu çalışma için bilgisayar laboratuvarına sahip olan Akçaabat Lisesi, Yunus Emre Anadolu Lisesi ve Kanuni Anadolu Lisesinden altı tane matematik öğretmeni kursumuza katılmak için gönüllü oldu. Bu öğretmenlere, K. T. Ü., Fatih Eğitim Fakültesi bilgisayar laboratuvarında daha önceden hazırlanan kurs programı beş hafta süre ile haftada dört saat olmak üzere uygulandı. Kurs süresince öğretmenler sürekli olarak gözlendi, öğretmenlerin bilgisayar destekli matematik eğitimi hakkında geliştirdikleri tutum ve davranışlar, mülakatlar ve gözlemler yardımıyla anlaşılmaya çalışıldı. Kurs sırasında, grup çalışmasından çok hoşlanan öğretmenler, bilgisayar destekli matematik eğitimine karşı olumlu tutum geliştirdiler. Ancak mevcut eğitim sistemimiz içerisinde, üniversite sınav sistemi olduğu sürece, bilgisayar destekli matematik eğitiminin istenilen amaca ulaşamayacağı sonucuna vardılar. Kurs süresinin kısa oluşu, öğretmenlerin bilgisayar okur-yazarlığındaki eksiklikler ve kurs dışında yaşadıkları yoğun etkinliklerin kursa yansıması gibi sorunlar, kursta karşılaşılan önemli problemler olarak ortaya çıkmıştır. Sonuç olarak, öğretmenlerin yeni yaklaşımlar tanımasına fırsat veren kurs onlar için bir `uyandırıcı` nitelik taşımıştır. Bu çalışma aynı zamanda araştırmacıya da, kurs sırasında kullanılan bilgisayar destekli matematik öğretim materyalini, öğretmenlerin yaşadığı deneyimlerinin ışığı altında yeniden değerlendirme ve geliştirme fırsatı sağlamıştır. Anahtar Kelimeler: Bilgisayar Destekli Eğitim, Coypu, Logo, Excel VI
dc.description.abstractIn this study, firstly a review of literatür on using computer in education and about teachers' experiences on computer - assisted mathematics education was carried out. Secondly, materials were developed as an example to offer mathematics teachers. Six mathematics teachers were volunteer to participate our course from Akçaabat, Yunus Emre Anadolu and Kanuni Anadolu high schools which have computer laboratory, for this study intend searching teachers' experiences on computer-assisted mathematics education. The course program developed at first was presented to volunteer teachers while five weeks as four hours a week in computer laboratory of K.T.Ü Fatih Education Faculty. During the course period, teachers were continuously observed. Improved manners and behaviours by teachers connected with computer - assisted mathematics education were considered by helping interviews them about course, writing notes and recording tapes. During the course, teacher who enjoyed the group-work, developed possitive attitudes towards computer-assisted mathematics education. But, they believed that the computer- assisted mathematics education will not be able to arrive its aim as long as the university enter examination system is exist in the current education system. The key issues in the course appeared to be; the duration of the course, lack of teachers' knowledge related to the computer literacy and bringing their daily problems into the course. In conclusion, the course became an `awakening` mechanism for theachers about new approaches an mathematics teaching. At the same time, the researcher was provided with the opportunity to reevaluate and develop her computer-based material for mathematics teaching in the light of teachers' experiences within the course. Key Words: Computer Assisted Education, Coypu, Logo, Excel vnen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectMatematiktr_TR
dc.subjectMathematicsen_US
dc.titleMatematik öğretmenlerinin bilgisayar destekli matematik öğretimi deneyimleri
dc.title.alternativeTeachers' experiences on computer - assisted mathematics education
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-12-22
dc.contributor.departmentFen Bilimleri Eğitimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmMathematics
dc.subject.ytmTeachers
dc.subject.ytmComputer assisted education
dc.identifier.yokid78131
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityKARADENİZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid78131
dc.description.pages174
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess