Devlet liseleri, özel liseler ve anadolu liselerindeki biyoloji eğitiminin karşılaştırılması
dc.contributor.advisor | Soran, Haluk | |
dc.contributor.author | Özbaş, Güzin | |
dc.date.accessioned | 2020-12-30T07:19:55Z | |
dc.date.available | 2020-12-30T07:19:55Z | |
dc.date.submitted | 1992 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/485949 | |
dc.description.abstract | ÖZET Bu çalışmada; Devlet Liseleri, özel Liseler ve Anadolu Liselerindeki biyoloji eğitimi çeşitli yönleri ile araştırılmıştır. Liselerdeki biyoloji eğitiminin düzeyini belirlemek ve aralarında karşılaştırma yapabilmek amacıyla bir anket hazırlanmıştır. Hazırlanan anket liselerdeki biyoloji öğretmenlerine uygulanmıştır. Anket sonuçlarından elde edilen verilere göre, özel liselerin sınıf mevcutları, ders araç gereçleri ve bilimsel yöntemlerin biyoloji eğitimde kullanılması açısından daha iyi bir düzeyde oldukları, Anadolu Lisesi ve Devlet Liselerinin ise bu konularda yetersiz oldukları ve bu yetersizliklerin giderilmesi çalışmalarına gidilmesi gerektiği sonucuna varılmıştır. | |
dc.description.abstract | I t 1 ZUSAMMENFASSÜNG Diese Arbeit umfafit eine wissenchaf ti iche Forschung, der Didaktisierung des Faches Biologie unter ihren verschiedenen Aspekten, an den staat lichen, privaten und anatolischen Gymnasien. Um das Niveau der Didaktisierung des Faches Biologie an diesen Gymnasien fest zu legen und um ein vergleich zwis- chen diesen Gymnasien machen zu konnen, wurde eine Fragekathalog eingeleitet. Das Ergebnis dieser Frage kathalog ergab sich folgendermafien: Die Didaktisierung des Faches Biologie an privaten Gymnasien in der Hinsicht an der idealen Anzahl der Schüler in den Klassen, an Unter- richtsmaterial ien und der Forschungs sowie Arbeitsmögl ichkeiten ist zufriedend stellend. Die Didak- tiesierung des Faches Biologie an anatolischen sowie staat- lichen Gymnasien, in der Hinsicht auf die oben aufgezahlten Eigenschaf ten, ist im Vergleich zu den privaten Gymnasien unausreichend. Ein weiteres Ergebnis dieser Untersuchung ist auch dies, dafi eine Steigerung des Niveaus der didaktisierung des Faches Biologie an den staatlichen und anatolischen Gym nasien dringend nötig ist. ıı | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/embargoedAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Devlet liseleri, özel liseler ve anadolu liselerindeki biyoloji eğitiminin karşılaştırılması | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Diğer | |
dc.subject.ytm | Biology education | |
dc.subject.ytm | High schools | |
dc.identifier.yokid | 24145 | |
dc.publisher.institute | Fen Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 24145 | |
dc.description.pages | 79 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |