dc.contributor.advisor | Acar, Hafiz Hulusi | |
dc.contributor.author | Menemencioğlu, Kayhan | |
dc.date.accessioned | 2020-12-30T07:16:32Z | |
dc.date.available | 2020-12-30T07:16:32Z | |
dc.date.submitted | 2000 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/485317 | |
dc.description.abstract | ÖZET Orman işletmeciliği faaliyetlerinde üretim ve bölmeden çıkarma çalışmaları, orman işletmeciliği içerisinde oldukça zor, maliyeti yüksek ve uzun süre gerektiren işlerdir. Aynı zamanda teknik, ekonomik ve çevresel faktörler yönüyle çok çabuk değişen farklı yapıya ve öneme sahip orman işletmeciliğinde yeni planlamalara gerek duyulmaktadır. Ormancılık yalnızca ticari kereste üretiminde odaklanmayıp, ormanların biyolojik çeşitlilik, odun dışı ürünler, kültürel değerler ve çevresel fonksiyonlarının önemi nedeni ile dünyada ormancılık daha kompleks bir hale gelmiştir. Bu çalışmada öncelikle, planlamanın yapılacağı İlgaz Devlet Orman İşletme Müdürlüğü, Yenice Orman İşletme Şefliği alanında arazi sınıflaması ve optimal orman yol ağı planlaması yapılmış, üretim sırasında bölmeden çıkarma aşamasında zaman ve maliyet analizleri gerçekleştirilmiştir. Silvikültürel, teknik, topoğrafik ve ekonomik koşullar dikkate alınarak en uygun bölmeden çıkarma metodları seçilmiş, 10 yıllık periyot için mikro ve makro transport planlan yapılmıştır. Yenice Orman işletme Şefliği'nde ortalama eğim % 55 olarak bulunmuştur. Ormanlık alanlarda mevcut yol yoğunluğu 16.21 m/ha, planlama sonucu optimum itibari yol yoğunluğu ise 19.22 m/ha olarak bulunmuştur. Bölmeden çıkarmada verim; bir işçi ile 250m'de 0.334 mVsaat, tarım traktörü ile lOOm'de 6.326 mVsaat, orman traktörü ile 50m'de 5.261 mVsaat, genel maliyet de aynı mesafeler için sırasıyla 1.028 $/saat, 12.488 $/saat ve 16.899 $/saat olarak bulunmuştur. Mevcut yol ağı planı itibariyle işletmeye açma oram % 48.9 olup, optimal orman yol ağı planlaması sonrası % 88.5'e çıkarılmıştır. önerilen orman transport planı ile bölmeden çıkarma işi daha kısa sürede ve daha az maliyetle gerçekleşecektir. Nitekim, Yenice Bölgesi'nde yapılacak orman transport planı ile gençleştirme alanlarında sadece 62991 m3 tomruk taşınmasında ortalama 14000 $ tasarruf sağlanmıştır. Anahtar Kelimeler: Orman Transport Planı, Optimal Orman Yol Ağı, işletmeye Açma Oranı, Mikro ve Makro Transport Planı, İlgaz Devlet Orman işletme Müdürlüğü Yenice Orman işletme Şefliği vm ^tfteE&terrtML, | |
dc.description.abstract | SUMMARY Preparation Of Forest Transport Plan For Ilgaz State Forest Enterprise Yenice Forest District In forest management, harvesting and extraction involves difficult, expensive and time-consuming activities. Also, because of having changeable and different situations about technical, economical and environmental factors, forest works have importance and this requires new plannings. The importance of forests for biological diversity, non-wood products, cultural values and environmental services is now recognized worldwide, as a result, forestry has become a more complex discipline. In this study, a terrain classification and an optimum forest road network planning for the area of Ilgaz State Forest Enterprise Yenice Forest District were carried out, time and cost analysis were performed for similar regions. By taking into account technical, silvicultural, topographical and economical constraints of the region, the optimum transportation methods were determined, micro and macro transport plans were done for 10 years period. The average slope in the forest lands of Yenice District is 55 %. The existing road density was 16.21 m/ha (meter per hectare). Whereas, the optimum road density was obtained as 19.22 m/ha. In extraction works, yield is found 0.334 mVhour by a worker for the distance 250 m, 6.326 mVhour by an agriculture tractor for the distance 100 m, 5.261 mVhour by a forest tractor for the distance 50 m. General costs found for the same distances are in order; 1.028 $/hour, 12.488 $/hour and 16.899 $/hour. The exploited forest area with respect to the existing road network is 48.9 % and after the optimum road density, it will be 88.5%. With the proposed Yenice Forest Transport Plan, the extraction of forest yield can be performed in a shorter time with decreased cost. Also, with the application of the transport plan, it will be possible to save around 14000 $ for the regeneration of the forest areas during only 62991 m3 log transportation. Key Words : The Forest Transport Plan, Optimum Forest Road Network, The Rate of Exploited, Micro and Macro Transport Plans, Ilgaz State Forest Enterprise Yenice Forest District rx | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/embargoedAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Ormancılık ve Orman Mühendisliği | tr_TR |
dc.subject | Forestry and Forest Engineering | en_US |
dc.title | Ilgaz Devlet Orman İşletme Müdürlüğü Yenice Orman İşletme Şefliği orman transport planının oluşturulması | |
dc.title.alternative | Preparation of forest transport plan for Ilgaz state forest enterprise Yenice forest district | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Diğer | |
dc.subject.ytm | Ilgaz Forest Management Directorate | |
dc.subject.ytm | Forest enterprises | |
dc.subject.ytm | Forest transport plan | |
dc.identifier.yokid | 100046 | |
dc.publisher.institute | Fen Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | KARADENİZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 96807 | |
dc.description.pages | 139 | |
dc.publisher.discipline | Diğer | |