Canlılığın temel birimi hücre ünitesindeki mitoz ve mayoz bölünme kavramlarının öğretiminde rehber materyallerin geliştirilmesi ve kullanılması
dc.contributor.advisor | Ayas, Alipaşa | |
dc.contributor.author | Doğru, Dilek | |
dc.date.accessioned | 2020-12-30T07:16:17Z | |
dc.date.available | 2020-12-30T07:16:17Z | |
dc.date.submitted | 2001 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/485269 | |
dc.description.abstract | ÖZET Her bireye yaşamda gerekli olan bazı bilgileri ve kültürü veren biyoloji eğitiminin dana etkili ve verimli öğrenme- öğretme etkinlikleri içinde yürütülmesi için farklı öğretim yöntenüerinin kullanılması gerekmektedir. Öğrencilerde kavram yanılgılarının ortaya çıkmasını engellemek ve biyoloji eğitiminde kaliteyi arttırmak için farklı öğretim yöntemlerine uygun rehber materyallerin geliştirilmesine ihtiyaç duyulmaktadır. Bu çalışma ile biyoloji eğitiminde temel taşı niteliğinde olan bazı kavramlarda öğrencilerin basanlarım arttırmak amacıyla geliştirilen öğretmen rehber materyallerinin kavram yanılgılarının giderilmesindeki etkililiği araştırılmıştır. Bu çalışma, biyolojideki temel konulardan biri olan Hücre ünitesindeki mitoz ve mayoz bölünme kavramlarım içermektedir. Hücre bölünmesi konusuna yönelik olarak öğretmen rehber materyalleri geliştirilmiştir. Çalışma Trabzon ili ile sınırlı tutulmuştur. Öğrencilerin hücre konusu ile ilgili Ön bilgilerini ölçmek amacıyla, birbirine paralel, 25 sorudan oluşan çoktan seçmeli iki test bir okulun 62 öğrencisine ön test, son test şeklinde uygulanmıştır. Geliştirilen rehber materyaller deney grubu öğrencilerine uygulanmıştır. Ayrıca 3 öğretmen ve 20 öğrenci ile mülakatlar yapılmıştır. Geliştirilen rehber materyallerin uygulanması şurasında sınıf içi gözlemlere de yer verilmiştir. Araştırma sonucunda, deney grubu ile kontrol grubu arasında başarı yüzdesi bakımından anlamlı farklar oluştuğu t- test tekniği kullanılarak tespit edilmiştir. Deney grubunun basan seviyesinin kontrol grubundan daha yüksek olduğu belirlenmiştir. Elde edilen bu sonuç farklı öğretim yöntemlerinin kullanıldığı, öğrenci merkezli öğretim etkinliklerini içeren öğretmen rehber materyallerinin öğrenci başarısına olumlu etkisini ortaya çıkarmıştır. Aynca rehber materyallerin geliştMlmesinin önemi vurgulanmıştır. Anahtar Kelimeler: Biyoloji Eğitimi, Rehber Materyal, Öğrencilerin Başansı, Öğretim Yöntem ve Teknikleri VI | |
dc.description.abstract | SUMMARY Development and Application of the Guide Materials in the Instruction of Mitosis and Meiosis Concepts in the Basic Unit of the Living Things, the Cell Unit Biology education provides some useful information and a basic culture which is used in daily life by everyone. To increase the effectiveness and productivity of biology education, appropriate teaching-learning activities should be used. To prevent the development of misconceptions and to increase the quality of biology education, guide materials which are applicable with different teaching methods are needed. In this study, the effectiveness of teacher guide materials which were developed to increase students' success, especially in terms of diagnosing students' misconceptions in some basic concepts in biology was investigated. This study includes mitosis and meiosis concepts in the Cell Unit. The teacher guide materials were developed in the related unit. The study was carried out in Trabzon. To explore students' prior knowledge about the cell subject, two tests which were parallel to each other and consisted of 25 multiple choice questions were implemented in a sample of 62 students in a school as pre and post test. The guide materials were implemented in the experimental group. In addition, interviews were carried out to 3 teachers and 20 students. Classroom observations were also done during the implementation of the guide materials. As a result of the study, significant differences between the experimental and the control group in terms of success percentage were determined by using the t-test technique. It was found that the success of the experimental group was greater than that of the control group. This result was revealed the positive effect of the teacher guide materials which include different teaching methods and student centred teaching activities on the students' success. In addition, the importance of the development of guide materials was impressed. Key Words: Biology Education, Guide Material, Students' Achievement, Teaching Methods and the Strategies vn | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/embargoedAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Biyoloji | tr_TR |
dc.subject | Biology | en_US |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Canlılığın temel birimi hücre ünitesindeki mitoz ve mayoz bölünme kavramlarının öğretiminde rehber materyallerin geliştirilmesi ve kullanılması | |
dc.title.alternative | Development and application of the guide materials in the instruction of mitosis and meiosis concepts in the basic unit of the living things, the cell unit | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Diğer | |
dc.subject.ytm | Mitosis division | |
dc.subject.ytm | Biology education | |
dc.subject.ytm | Cells | |
dc.subject.ytm | Meiosis division | |
dc.identifier.yokid | 116955 | |
dc.publisher.institute | Fen Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | KARADENİZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 106467 | |
dc.description.pages | 146 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |