Eğitim fakültesi-uygulama okulu işbirliği kapsamında yürütülen öğretmenlik uygulaması ve uygulamada karşılaşılan güçlükler
dc.contributor.advisor | Ayas, Alipaşa | |
dc.contributor.author | Sevim, Serkan | |
dc.date.accessioned | 2020-12-30T07:14:11Z | |
dc.date.available | 2020-12-30T07:14:11Z | |
dc.date.submitted | 2002 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/484870 | |
dc.description.abstract | ÖZET Günümüzde öğretmen eğitiminde yaşanan değişimlerin en önemlilerinden birisi teorinin yanında görsel ve uygulama ağırlıklı eğitime yönelmedir. Ülkemizde de YÖK/ Dünya Bankası-Milli Eğitimi Geliştirme Projesi kapsamında yapılan çalışmalar öğretmenlik uygulamasına yeni bir boyut kazandırmıştır. 1997-1998 yıllarında `Fakülte- Okul İşbirliği` adıyla bilinen bir model geliştirilmiş ve uygulamaya konulmuştur. Bu çalışma Okul Deneyimi-I dersinde etkinliklerin yürütülmesinde görev alan uygulama öğretim elemanları ve uygulama öğretmenlerinin karşılaştıkları temel sorunları tespit etmek ve Okul Deneyimi-I kılavuzunu yeniden düzenlemek amacıyla planlanmıştır. Araştırma, 1999-2000 eğitim-öğretim yılı bahar yarıyılında, KTÜ Fatih Eğitim Fakültesinde Okul Deneyimi-I dersini yürüten 15 uygulama öğretim Elemanı, İlköğretim Bölümü Fen Bilgisi Öğretmenliği ve Matematik Öğretmenliği programlarında okuyan 225 öğretmen adayı ve Trabzon ilindeki uygulama okullarında görev alan 33 uygulama öğretmeni ile yürütülmüştür. Araştırmada veriler, 15 uygulama öğretim elemanı, 15 uygulama öğretmeni ve rasgele seçilen 20 öğretmen adayı ile yapılan mülakatlardan, 33 uygulama öğretmenine uygulanan anket ve öğretmen adaylarının hazırladıkları Okul Deneyimi-I dersi ödevlerinin doküman analizlerinden elde edilmiştir. 225 öğretmen adayından 75 öğretmen adayı deney grubunu oluşturmuş ve yeni hazırlanan kılavuz ile etkinlikleri gerçekleştirmiştir. Diğer öğretmen adayları ise kontrol grubu 1 ve kontrol grubu 2 olarak seçilmiş ve etkinlikleri geleneksel kılavuz yardımıyla gerçekleştirmişlerdir. Bu çalışmada, mevzuat hükümlerinden dolayı ders yükü fazla olan uygulama öğretmenlerine ücret ödenememesi, stajyer öğretmenlerin uygulama öğretmem olarak görevlendirilmesi ve Fakülte-Okul İşbirliği Programında bireylerin görev ve sorumluluklarını yerine getirmelerini sağlayacak denetleme mekanizmasının bulunmaması gibi birçok sonuç bulunmuş. Çalışmada sunulan önerilerden bazıları ise Okul Deneyimi-I uygulamalarının objektif olarak değerlendirilebilmesi için ayrıntılı bir değerlendirme kriteri geliştirilmelidir ve hazırlanan yeni kılavuzun yeterli düzeyde anlaşılamayan kriterleri tekrar düzenlenmelidir. Anahtar kelimeler: Fakülte-Okul İşbirliği, Okul Deneyimi-I, Öğretmen Adayı VI | |
dc.description.abstract | SUMMARY The Implementation of Faculty-School Partnership Program and The Difficulties Encountered in Practice Todays one of the most important changes in teacher education is a shift from theory to practice. In Turkey, the YOK/World Bank Project on Teacher Education as forced a change in practical side of teacher education. The project has established a partnership model called Faculty-School Partnership Programme in 1997-98. The new model is in action since them. This study aims at finding out encountered problems in the implementation of School Experience-I in regard to mentors and faculty staff. Also, the selected activities in School Experience-I are reconsidered to make them understandable by the related parties. Field work included student teachers in Science and Mathematics Education Department in School Experience-I in 1999-2000 spring term at Fatih Faculty of I I Education in KTU. Study sample consisted of 15 faculty staff, 225 student teachers and 33 I mentors in case study research methodology. Data collected by interviewing from 15 I faculty staff, 15 mentors and 20 student teachers who were randomly selected and using İ questionnaire from 33 mentors. Also assignments prepared by student teachers during ! School Experience-I course were analysed. It was found that; (a) payment can not be made to all mentoring teacher because of working load, (b) novice teachers are charged as mentors in some cases, (c) the control system is not working well in many cases so that the effective implementation of the model can be secured. Based on the results some suggestions are made. i Key Words: Faculty-School Partnership, School Experience-I, Student Teacher VTT | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/embargoedAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Eğitim fakültesi-uygulama okulu işbirliği kapsamında yürütülen öğretmenlik uygulaması ve uygulamada karşılaşılan güçlükler | |
dc.title.alternative | The Implementation of faculty-school partnership program and the difficulties encountered in practice | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | İlköğretim Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Candidate teachers | |
dc.subject.ytm | Teacher training | |
dc.subject.ytm | Training program | |
dc.subject.ytm | Vocational education | |
dc.identifier.yokid | 131183 | |
dc.publisher.institute | Fen Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | KARADENİZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 127503 | |
dc.description.pages | 81 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |