Show simple item record

dc.contributor.advisorAyvaz, Yusuf
dc.contributor.authorToksoy, Seyhan
dc.date.accessioned2020-12-30T07:08:23Z
dc.date.available2020-12-30T07:08:23Z
dc.date.submitted2006
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/483417
dc.description.abstractGünümüzde yaygın olarak kullanılan betonarme yapıların düşey yüklere ilave olarakyatay yükler altında da istenilen emniyete sahip olabilmeleri açısından bu tür yapıların taşıyıcısistemleri seçiminde olabildiğince hassasiyet gösterilmesi gerekmektedir.Bu çalışmanın amacı geleneksel çerçeve sisteme ilave olarak farklı düzenlenen eğikelemanlarla ve betonarme perde ile rijitleştirilmiş çerçeve sistem yapıların lineer ve lineerolmayan davranışlarının karşılaştırmalı olarak incelenmesidir. Bu inceleme farklı kat sayılarıiçin yük faktörü, eşdeğer gerilme ve eşdeğer yerdeğiştirme yönünden ayrı ayrı olarakgerçekleştirilmiştir. Bu amaçla gerşekleştirilen çalışma dört ana bölümden oluşmaktadır.Birinci bölümde, yapılarda kullanılan başlıca taşıyıcı sistemler ve lineer olmama hakkındabilgi ve bu konularda yapılmış literatür çalışmalarına yer verilmektedir. İkinci bölümde,çalışmanın amacı doğrultusunda modellenen çerçeve sistemler hakkında bilgi verilmektedir.Üçüncü bölümde, çalışmada dikkate alınan çerçeve sistemlerden elde edilen bulgular, tablolarve grafikler halinde verilerek irdelenmektedir. Dördüncü bölümde, yapılan çalışmadançıkarılabilecek bazı sonuçlar ve öneriler verilmekte ve bu bölümü kaynaklar listesiizlemektedir.Sonuç olarak, çalışmada dikkate alınan farklı elemanlarla rijitleştirilmiş çerçeve sistemyapıların geleneksel çerçeve sistem yapılara göre dikkate alınan özellikler bakımından dahaiyi davranış gösterdiği ve yapıların lineer olmayan analizinin daha güvenli ve gerçekçisonuçlar ortaya koyduğu sonuçlarına varılmıştır.
dc.description.abstractSelection of structural forms of reinforced concrete structures is especially importantsince these stuructures must have desired safety under horizontal loads besides vertical loads.The aim of this study is to investigate the linear and nonlinear behaviours of framestructures stiffened with different types of bracing members and shear walls, and to comparethe results of stiffened frame with each other and with these of moment-resisting frames.These comparisons are made separately for the load factor, equivalent stress and equivalentdisplacement for the frames considered in this study. The study has four main chapters. In thefirst chapter, general information about structural forms, previous studies made, andnonlinearty are presented. In the second chapter, information about frame structure modelsused in the study are given. In the third chapter, the results obtained from the study ispresented in the forms of tables and graphs and then discussed. In the fourth chapter, theconclusions drawn from the study and some suggestion are presented. This chapter isfollowed by a list of references.As a results, it is concluded that the behavior of the frame structures stiffened withdifferent types of stiffening members are better than that of moment-resisting frame fromcharacteristics considered point of view and nonlinear analysis of sturctures is safer and morerealistic than linear analysis.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectDeprem Mühendisliğitr_TR
dc.subjectEarthquake Engineeringen_US
dc.subjectİnşaat Mühendisliğitr_TR
dc.subjectCivil Engineeringen_US
dc.titleFarklı elemanlarla rijitleştirilmiş çerçeve sistem yapıların lineer ve lineer olmayan davranışlarının karşılaştırmalı olarak incelenmesi
dc.title.alternativeComparative study of linear and nonlinear behaviour of frame structures stiffened with different stiffening members
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİnşaat Mühendisliği Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid159431
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityKARADENİZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid182945
dc.description.pages118
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess