Farklı geometrik çizim yöntemleri kullanımının öğrencilerin başarı, tutum ve van hiele geometri anlama düzeylerine etkisi
dc.contributor.advisor | Baki, Adnan | |
dc.contributor.author | Güven, Yasemin | |
dc.date.accessioned | 2020-12-30T07:07:22Z | |
dc.date.available | 2020-12-30T07:07:22Z | |
dc.date.submitted | 2006 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/483129 | |
dc.description.abstract | ÖZETFarklı Geometrik Çizim Yöntemleri Kullanımının Öğrencilerin Başarı, Tutum Ve Van HıeleGeometri Anlama Düzeylerine EtkisiYasemin GÜVENTemellerini yapılandırmacı öğrenme kuramından alan yeni ilköğretim matematikmüfredatında genelde matematik özelde ise geometri derslerinin farklı araçlar kullanılarakkeşfetmeye dayalı olarak işlenmesi gerektiği vurgulanmaktadır. Bu kapsamda eski ilköğretimmüfredatında 7. sınıf ta bulunan ve pergel-cetvel aracılığıyla yapılan geometrik çizimler konusu 6.sınıfa alınmış ve derslerde farklı çizim araçlarının kullanılması önerilmiştir.Geometri eğitiminin gizli amaçlarından biri de öğrencilerin Van Hiele geometri anlamaseviyelerinin gelişmesini sağlamaktadır. Bu kapsamda özellikle 1980 yıllardan başlayaraköğrencilerin Van Hiele geometri anlama düzeylerini artırmak için birçok çalışma yapılmıştır. Buçalışma ile geometrik çizimler konusunda farklı çizim araç ve yöntemlerinin kullanılmasınınöğrencilerin Van Hiele geometri anlama düzeylerine, başarılarına ve tutumlarına etkisininbelirlenmesi amaçlanmıştır. Bu kapsamda araştırmacı öğretmen tarafından yarı deneysel bir tasarımyapmıştır. Trabzon Gürbulak İlköğetim okulu 7. sınıf öğrencileri ile geometrik çizimler konusuyeni müfredat için geliştirilmiş bir modül yardımıyla genellikle açıölçer ve katlama, 8. sınıföğrencileri ile pergel-cetvel kullanılarak 8 hafta yürütülmüştür. 6 hafta sonundan her iki gruptanrasgele seçilen 4'er öğrenci ile klinik mülakatlar yapılarak öğrencilerin Van Hiele düzeyleribelirlenmiştir. Ayrıca 10 sorudan oluşan geometrik çizimler konusu başarı testi bu iki gruba vegeometrik çizimler konusunu hiç görmemiş olan bir gruba uygulanarak başarıları arasında anlamlıbir farklılık olup olmadığına bakılmıştır. Çalışmanın amacı kapsamında 15 soruluk likert tipi biranket deney ve kontrol grubuna uygulanarak geometrik çizimler konusuna yönelik tutumlarıbelirlenmiştir.Verilerin analizi sonucunda deney grubu öğrencilerinin geometrik çizimler konusundakibaşarılarının, konuya karşı tutumlarının ve Van Hiele geometri anlama düzeylerinin kontrol grubuöğrencilerine göre daha yüksek çıktığı sonuçlarına varılmıştır. Elde edilen sonuçlar doğrultusundaçalışma sonunda eğitimcilere ve araştırmacılara bazı önerilerde bulunulmuştur.Anahtar Kelimeler: Matematik Eğitimi, Van Hiele Geometri Anlama Düzeyleri, GeometrikÇizimler | |
dc.description.abstract | SUMMARYThe Effect of Different Geometric Drawing Methods on Students? Achievements,Attitudes and Van Hiele Geomety Understanding LevelsYasemin GÜVENIt is emphasized geometry should be taughted by using different tools in the newprimary mathematics curriculum based on constructivist learning theory. For this reason thegeometric drawings using by compass and ruler were taken from grade 7 in previous primarymathematics curriculum to grade 6 in the new primary mathematics curriculum and suggestedto use different drawing tools in lessons.One of the secret objectives of geometry education is to develop the students? Van Hielegeometry understanding levels. For this reason, many researches have been studied toincrease the students? Van Hiele levels, especially since 1980s. In this study, it is aimed todetermine the effect of different drawing tools on students? Van Hiele geometryunderstanding levels, students? achievements and attitudes. To achieve this aim, a quasi-experimental design is used by teacher as researcher. Geometric drawing lessons were carriedout with a module developed for new curriculum by using protractor and folding paper, atgrade 7 students and at grade 8 students by using compass and ruler from Trabzon GürbulakPrimary School. The study took 6 weeks. At the end of 6 weeks, 4 students choosed eachgroups . It was determined the students? Van Hiele levels with the clinical interviews thatwere taken 4 weeks. In addition, an academic achievement test cosnsists of 10 questions at thesubject of geometric drawings is applied to three groups, two of them from Gürbulak PrimarySchool and other group is not teached geometric drawings subject from another school. At theprocess of study a lykert type test with 15 questions applied experimental and control group tomeasure students? attitude towards geometric drawings.Results of study showed that experiental group students? Van Hiele geometryunderstandig levels, academic achievements and attitudes towards to geometric drawing arehigher than control group students.. From the results, some suggestions were made to programdevelopers, researchers and educators.Key Words: Mathematics Education, Van Hiele Geometry Understanding Levels,Geometric Drawings | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.subject | Matematik | tr_TR |
dc.subject | Mathematics | en_US |
dc.title | Farklı geometrik çizim yöntemleri kullanımının öğrencilerin başarı, tutum ve van hiele geometri anlama düzeylerine etkisi | |
dc.title.alternative | The effect of different geometric drawing methods on students' achievements, attitudes and van hiele geometry understanding levels | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Ortaöğretim Fen ve Matematik Alanları Eğitimi Anabilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 159754 | |
dc.publisher.institute | Fen Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | KARADENİZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 183065 | |
dc.description.pages | 177 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |