Öğrencilerin günlük yaşamla ilgili biyoloji konularını öğrenme düzeylerinin belirlenmesi
dc.contributor.advisor | Atav, Esin | |
dc.contributor.author | Yüzbaşioğlu, Aydin | |
dc.date.accessioned | 2020-12-30T07:04:52Z | |
dc.date.available | 2020-12-30T07:04:52Z | |
dc.date.submitted | 2003 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/482395 | |
dc.description.abstract | ÖĞRENCİLERİN GÜNLÜK YAŞAMLA İLGİLİ BİYOLOJİ KONULARINI ÖĞRENME DÜZEYLERİNİN BELİRLENMESİ Aydın Yüzbaşıoğlu ÖZ Bu araştırmada, orta öğretim seviyesinde biyoloji öğrenimi almış öğrencilerin, günlük yaşamla ilgili biyoloji konularındaki bilgileri ve bu bilgileri uygulayabilme durumlarının belirlenmesi amaçlanmıştır. Mevcut orta öğretim biyoloji programında günlük yaşamla ilgili konulara ne ölçüde yer verildiğinin belirlenmesi amacıyla orta öğretim biyoloji programı ve ders kitapları incelenmiştir. Günlük yaşamla ilgili biyoloji konularını içeren ve orta öğretim mezunu bireylere uygulanmak üzere günlük yaşama yönelik bir biyoloji bilgi testi ve biyoloji dersinde kazanılan davranışların günlük yaşamda uygulanıp uygulamadığını belirlemek amacıyla bir ölçek hazırlanmıştır. Hazırlanan günlük yaşama yönelik biyoloji bilgi testi ve ölçek Hacettepe Üniversitesi Yabancı Diller Yüksek Okulu'nda öğrenim gören ve örnekleme katılan 182 öğrenciye uygulanmıştır. Uygulanan bilgi testi ve ölçeğin sonucunda, bireylerin günlük yaşamla ilgili biyoloji konularında yanlış ve yetersiz bilgiye sahip oldukları ve olumsuz davranışlar geliştirdikleri belirlenmiştir. Bu durumun sadece orta öğretim biyoloji programındaki eksiklikten kaynaklanmadığı, bireylerin olumsuz davranış geliştirmede toplumun gelenek, görenek ve adetlerin etkisinin de büyük olduğu görülmüştür. Anahtar Kelimeler: günlük yaşam, biyoloji eğitimi, orta öğretim Danışman: Yrd. Doç. Dr. Esin ATAV, Hacettepe Üniversitesi, Orta Öğretim Fen ve Matematik Alanlar Ânabilim Dalı, Biyoloji Eğitimi Bölümü | |
dc.description.abstract | STUDENTS' LEARNING THE LEVEL OF BIOLOGICAL SUBJECTS ON DAILY LIFE Aydın Yüzbaşıoğlu ABSTRACT In this research, the students' knowledge on biological subjects related with the daily life who learnt biology in the intermediate level and determining the situations of the subjects that could be carried out by than had been aimed. With the purpose of determining the measurement of the subjects concerned with daily life in the lessons of biology of secondary instructions, secondary instruction program and the lesson books had been searched. A biology success test regarding to daily life, including biological subjects concerned with the daily life and applying for the people who graduated from high school and a scale in order to determine the behaviors got in the biology lessons, that could be carried out or not in the daily life, had been prepared. This scale and success test had been carried out on the 182 students learning in the department of high school of foreign languages of Hacettepe University. In the result of the success test and scale it had been learnt that people have incorrect and insufficient knowledge on the subjects of biology concerned with the daily life. And it had been carried out that people are in the tendency of having incorrect behaviors. It had been found out that this situation is not only because of the lack ness of the programs in intermediate schools but also the great effects of the society changing the behaviors of the people with its traditions. Keywords: daily life, education of biology, secondary instruction Advisor: Asst. Proff. Dr. Esin ATAV, Hacettepe University, Subdivision Mainscience of the Department of Intermediate Science and Mathematics, Department of Biology Education | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/embargoedAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Biyoloji | tr_TR |
dc.subject | Biology | en_US |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Öğrencilerin günlük yaşamla ilgili biyoloji konularını öğrenme düzeylerinin belirlenmesi | |
dc.title.alternative | Students' learning level of biological subjects on daily life | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Diğer | |
dc.subject.ytm | Biology education | |
dc.subject.ytm | Daily life | |
dc.subject.ytm | Secondary education | |
dc.identifier.yokid | 134745 | |
dc.publisher.institute | Fen Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 130967 | |
dc.description.pages | 49 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |