Show simple item record

dc.contributor.advisorUslu, Kamil
dc.contributor.authorTerzioğlu, Nurgül
dc.date.accessioned2020-12-30T07:02:36Z
dc.date.available2020-12-30T07:02:36Z
dc.date.submitted2012
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/481748
dc.description.abstractBankalar, kişilerin tasarruflarını değerlendiren ve yatırıma dönüştürülmesine aracılık eden ekonomik kurumlardır. Bu özelliği ile bankalar ülkenin gelişmesinde ve kalkınmasında ekonomik bir güç olarak yer almaktadırlar. Bankaların en temel fonksiyonlarından birisi kredi vermektir. Kredilerin müşteriye pazarlanmasına kadar geçen süreç, bankanın büyümesi ve gelişmesi için büyük önem taşımaktadır. Söz konusu kredilerden alınan faiz ve komisyonlar da bankaların başlıca gelir kaynaklarını oluşturmaktadır.Türkiye' de rekabet koşullarının giderek artması ile bankalar kredi pazarlamasına ağırlık vermişlerdir. Bankalar kredi pazarlama süreçlerinde farklı yöntemler uygulamaya başlamışlardır. Bankalar, belirlenen yöntemlerle kredi türleri ve müşteri gruplarını belirleyerek müşteri özelinde kredi pazarlamasına yönelmişlerdir. Kredi pazarlama sürecinin hukuki sistem içerisinde değerlendirilmesi kredi alan taraflar ve bankalar için önemli bir husustur. Ayrıca kredi pazarlama sürecinde detaylı bir analiz yapılması bankalar için bir teminat niteliğindedir. Kredi pazarlamasında en çok gözetilen durum budur. Geriye dönmeyen kredilerin ortaya çıkarabileceği problemleri önlemek açısından müşteri ile kredi ilişkisine girildikten sonra, bankaların müşterileri ile olan iş ilişkilerini takip etmeleri gerekmektedir.2000-2008 yılları arasında yaşanan krizler sonrasında alınan önlemler ve gelişmeler bankaların kredi pazarlama süreçlerini olumlu etkilemiştir. Burada en büyük katkı bankaların üstü olarak faaliyet gösteren Bankacılık Düzenleme ve Denetleme Kurumu (BDDK) tarafından yapılan olumlu yöndeki çalışmalar olmuştur. Kriz sonrası bankaların yeniden yapılanması, denetleyici bir otoritenin olması ve uygulanan kredi pazarlama süreçleri bankaların güçlenmesine katkı sağlamıştır.
dc.description.abstractBanks are economic institutions that turn the savings of persons to account and mediate in transforming them into investments. With this characteristic, banks take a place as an economic power in the growth and development of a country. One of the main functions of banks is providing loans. The process that takes place until the loans are marketed to customers is of vital importance for the growth and development of a bank. Also the interests and charges received against the aforesaid loans constitute the main sources of income of the banks.With the conditions of competition becoming increasingly severe in Turkey, banks concentrate on marketing of loans. Banks started to practice various methods in their loan marketing processes. Banks incline towards customized loan marketing by determining loan types and customer groups through determined methods. The evaluation of loan marketing process within the judicial system constitutes an important issue for the borrower parties and the banks. Besides, execution of a detailed analysis within the loan marketing process serves as a guaranty for the banks. This is the most supervised situation in loan marketing. In order to prevent the problems, which might arise from non-performing loans, after entering into a loan relationship with the customer, the banks should monitor their business relationships with their customers.The developments and the precautions that emerged after the crisis encountered between 2000 and 2008 influenced the loan marketing processes of the banks positively. The most important contribution in this respect has been the positive practices of the Banking Regulation and Supervision Agency (BRSA), which operates as a supreme board in banking sector. Restructuring of banks after crisis, existence of a supervisory board and the loan marketing processes that are applied have contributed in the strengthening of the banks.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectBankacılıktr_TR
dc.subjectBankingen_US
dc.title2000-2008 yılları arasında Türk bankacılık sektöründe kredi pazarlamasının değerlendirilmesi
dc.title.alternativeThe evaluation of loan marketing in Turkish banking sector between 2000-2008
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentBankacılık Anabilim Dalı
dc.subject.ytmBanks
dc.subject.ytmCredit marketing
dc.subject.ytmBanking
dc.subject.ytmBanking sector
dc.subject.ytmTurkish banking sector
dc.subject.ytmBank credits
dc.subject.ytmCredits
dc.subject.ytmMarketing
dc.identifier.yokid424117
dc.publisher.instituteBankacılık ve Sigortacılık Enstitüsü
dc.publisher.universityMARMARA ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid304295
dc.description.pages96
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess