Show simple item record

dc.contributor.advisorSesli, Ertuğrul
dc.contributor.authorKahya, Yaşar
dc.date.accessioned2020-12-30T07:02:21Z
dc.date.available2020-12-30T07:02:21Z
dc.date.submitted2009
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/481678
dc.description.abstractÖğrenme öğretme sürecinin temel unsurlarından biri araç gereçler ve materyallerdir. Gelişen eğitim sisteminde iyi tasarlanmış araç gereç ve materyaller eğitim-öğretim ortamlarının etkili hale getirilmesinde önemli bir role sahip olduğu bilinmektedir. Bu çalışma lise 1 biyoloji öğretim programında yer alan ve öğretiminde zorlukların olduğu tespit edilen ?Canlıların Sınıflandırılması ve Biyolojik Çeşitlilik? ünitesine yönelik, yapılandırmacı yaklaşıma dayalı materyal hazırlanması ve etkililiğinin araştırılması amacıyla yapılmıştır.Çalışmanın örneklemini Rize Lisesi'ne öğrenim gören 120 öğrenci ve Rize ilinin çeşitli bölgelerinde görev yapmakta olan 5 biyoloji öğretmeni oluşturmaktadır. Çalışmada yarı deneysel yöntem kullanılmıştır. Araştırmanın pilot uygulaması 2007-2008 öğretim yılının 1. döneminde yapılırken asıl uygulama ise 2008-2009 öğretim yılının ikinci döneminde 6 haftalık bir süreçte yapıldı. Uygulama esnasında gözlemler, uygulama sonunda ise başarı testi ve öğrencilerle yarı yapılandırılmış mülakatlar yapıldı.Uygulama sonrası yapılan başarı testinden elde edilen veriler SPSS programında analiz edildi. Test sonuçları t-testi ve tek yönlü ANOVA testiyle karşılaştırılmış ve biyoloji başarısı açısından gruplar arasında deney grupları lehine olmak üzere anlamlı bir farklılık ortaya çıkmıştır. Gözlem ve mülakatlardan elde edilen sonuçlar incelendiğinde deney grubunda öğrencilerin bilimsel becerileri pozitif yönde geliştiği ve öğrencilerin biyoloji dersine karşı yatkınlığının arttığı görülmüştür. Araştırma sonuçları dikkate alınarak, yapılandırıcı yaklaşımın öğretmenler tarafından eğitim öğretim sürecinde aktif olarak kullanılabilmesi için, biyolojik materyallere etkinliklerde yer verilmesi önerilmektedir.
dc.description.abstractOne of the basic processes of learning and teaching is materials and tools. The tools and materials which are designed well have an important role on nulification of education teaching proportions in the developing educational system. This study is carried out for researching on pointedness and the preparation of materials which is for the approach of the constructivist and for the classification of living things and variation unit on which is in ninth degree learning programs.The illustration of study is 120 students of Rize high school and 5 biology teachers of who are working in different provinces of Rize city. The experimental method is used in this study. The initial implemention of the research was run on the first term of 2007-2008 educational year but the main implemention was carried out on the second term of 2008-2009 educational year in six weeks period. Observations were made during the implemention and after that achievement tests and semi confirmed interviews with students.The achievement test which made after the implementation is analyzed in the SPSS program. The results of the test are compaired with t-test and unidirectional ANOVA test and for the biological achievement. It is started that there is a sensible diversity between the experimental groups. When the results which were obtained from the observations and interviews were examined that the students who were in the experimental groups. Skills were improved pointlessly and had increasing tendency for the biology lesson. By paying attention of the results of the research for using the confirmative approach by the teachers more affectively in the education and teaching processes, it is suggested that more biological materials must be used in the activities.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.title`Canlıların sınıflandırılması ve biyolojik çeşitlilik` ünitesi için hazırlanan biyolojik materyallerin yapılandırmacı yaklaşıma göre uygulanması ve etkililiğinin araştırılması
dc.title.alternativePractising biological materials prepared for the `classifying living-things and biological diversity` unit according to the constructivist approach and researching its efficiency
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentOrtaöğretim Fen ve Matematik Alanları Eğitimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmProgram development
dc.subject.ytmBiology education
dc.subject.ytmBiomaterials
dc.subject.ytmConstructivist learning
dc.identifier.yokid349408
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityKARADENİZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid244506
dc.description.pages99
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess