dc.contributor.advisor | Beşgen, Asu | |
dc.contributor.author | Çilingir Özdemir, Alev | |
dc.date.accessioned | 2020-12-30T07:01:25Z | |
dc.date.available | 2020-12-30T07:01:25Z | |
dc.date.submitted | 2010 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/481411 | |
dc.description.abstract | Tasarım, bir yaratıcılık kavramıdır ve mimari tasarım eğitiminin önemli bir parçasıdır.`Mimari Tasarım Eğitiminde Biçimin Değişen Anlamları' adlı araştırmada, tasarım eğitimi, mimari tasarım eğitiminin tarihsel süreci, mimari tasarım stüdyolarında verilmekte olan tasarım derslerinin tasarıma ve tasarımcıların eğitilmesine katkısı, biçim kavramının mimari tasarım eğitimindeki yeri, temel geometrik biçimlerin (kare, daire, üçgen) mimari tasarım öğrencileri üzerindeki etkisi araştırılmaya çalışılmıştır.Ortaya çıkan etkiler, yapılan anket yöntemi yardımıyla, biçimsel ve anlamsal olarak değerlendirilmiştir. Anket çalışmasının yapıldığı grup, mimari tasarım eğitimine yeni başlamış olan 1. sınıf öğrencileri ile mimari tasarım eğitimini tamamlamak üzere olan 4. sınıf öğrencileri olarak ikiye ayrılmıştır.Yapılan tez araştırmasında temel geometrik biçimlerin (kare, daire, üçgen) öğrenciler üzerinde bırakmış olduğu etkiler sonucunda birçok simgesel/anlamsal özellikler ortaya çıkmıştır. Bu özellikler, mimari tasarım eğitimini yeni almış ve mimari tasarım eğitimini tamamlamış olan gruplar arasında farklılıklar göstermiştir.Bu bağlamda, tezin birinci bölümünde mimarlık, tasarım ve eğitim kavramlarına değinilmiştir, mimari tasarım eğitiminin tarihsel gelişimi ve tasarım stüdyoları ele alınmıştır.İkinci bölümde, tez kapsamında yapılan çalışmalardan bahsedilmiştir. Mimari tasarım eğitiminde sıkça kullanılmakta olan temel geometrik biçimler (kare, daire, üçgen) ele alınmış, temel geometrik biçimlerin (kare, daire, üçgen) simgesel/anlamsal özellikleri, araştırma yöntemi, yöntemin uygulanması anlatılmıştır.Tezin bulgular kısmında ise, mimari tasarım eğitiminde temel geometrik biçimlere (kare, daire, üçgen) ilişkin simge/anlam analizleri yer almaktadır.Son bölümde, yapılan araştırmayla ilgili olarak sonuçlar ve öneriler getirilmiştir.Anahtar kelimeler: Tasarım, Mimari Tasarım Eğitimi, Biçim. | |
dc.description.abstract | The Changing Meaning of Shape in Architectural Design EducationDesign is a concept of creativity and an important factor in architectural design education.The thesis named as `The Changing Meaning Of Shape In Architectural Design Education? searches the main themes in general, such as; design education, historical process of design education, effects of design related courses on design and designers? education, concept of shape in architectural design education, effects of basic geometric shapes (square, circle, triangle) on architectural design students.The effects are evaluated as formal and semantic ways by the help of survey analysis. The groups, whom the survey is applied, are chosen from the first and fourth year architectural design students. By the help of the thesis and in the end of searching the effects of basic geometric shapes (square, circle, triangle) on architectural design students, various symbolic/semantic properties are put forward. Moreover, these properties show differences from the first and fourth year architectural design students.In this context, the first part of the thesis refers the concepts of architecture, design and education, the historical progress of architectural design education and design studios.The second part consists of the main works on the basic shapes (square, circle, triangle), and their symbolic/semiotic properties which are one of the main fundamentals of architectural design education, the method of the research, the application of the method.In the part of the findings, the symbolic/semiotic analysis of basic geometric shapes (square, circle, triangle) in architectural design education takes place.In the end of the thesis, the results and proposals are put forward about shape and architectural design education.Key Words: Design, Architectural Design Education, Shape. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Mimarlık | tr_TR |
dc.subject | Architecture | en_US |
dc.title | Mimari tasarım eğitiminde biçimin değişen anlamları | |
dc.title.alternative | The changing meaning of shape in architectural design education | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Mimarlık Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Design | |
dc.identifier.yokid | 361805 | |
dc.publisher.institute | Fen Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | KARADENİZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 259852 | |
dc.description.pages | 89 | |
dc.publisher.discipline | Diğer | |