Çoklu zeka kuramına göre hazırlanan web destekli materyalin öğrenci başarısına etkisinin değerlendirilmesi
dc.contributor.advisor | Karal, Hasan | |
dc.contributor.author | Şahin Timar, Zeynep | |
dc.date.accessioned | 2020-12-30T07:01:10Z | |
dc.date.available | 2020-12-30T07:01:10Z | |
dc.date.submitted | 2010 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/481346 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmanın amacı Çoklu Zeka Kuramı temel alınarak hazırlanan web tabanlı öğretim materyalinin öğrencilerin başarıları üzerindeki etkilerini araştırmaktır.Web tabanlı öğretim materyali hem ders anlatımı sırasında hem de ders sonrası evde ek kaynak olarak kullanıldı. Materyal, Çoklu Zeka Kuramı'nı temel alan derslerin, internet ortamına aktarılarak Fen ve Teknoloji dersi için kaynak olarak kullanılması amacıyla araştırmacı tarafından geliştirildi.Çalışma, Trabzon Merkez Mimar Sinan İlköğretim Okulu'ndaki 68 öğrenci ile yürütüldü. Veriler, araştırmacı tarafından hazırlanan web sitesindeki kayıtlarla, başarı testleriyle, ders esnasında elde edilen gözlemlerle ve öğrencilerle yapılan mülakatlarla ve çalışma yapraklarıyla elde edilmiştir.Araştırmanın sonucunda ÇZK'ya dayalı web tabanlı hazırlanan bilgisayar destekli materyalin öğrencilerin başarısını artırmada etkili olduğu, öğrencilerin konuyu anlamasına yardımcı olduğu, öğrencilerin derse olan ilgilerini artırdığı, derse aktif katılımın artmasına neden olduğu, öğrenmeyi kolaylaştırdığı ve materyalin öğrencilerin baskın zeka alanlarına hitap etmede başarılı olduğu belirleniştir. Elde edilen sonuçlar doğrultusunda ÇZK'ya dayalı web tabanlı hazırlanan bilgisayar destekli materyaller hazırlanması gerektiği önerisinde bulunulmuştur. | |
dc.description.abstract | The aim of this study is to search the effects of web based teaching material, which depends on multiple intelligence theory, on students' success. The web based teaching material is both used during the lessons and after the lessons as a supplementary source. The material is devised by the researcher and transmitted to the internet to be used in science and technology lessons as a source. The data is gathered from 68 students in Trabzon Central Mimar Sinan Primary School through the records in the web site of the designer, achievement tests, observations during the lessons, work sheets and interviews with students.As a result of the research it is concluded that the web based learning material, which depends on multiple intelligence theory, helps to increase students' success. It also leads to active participation to the lessons, facilitates learning and it is also successful at appealing students' dominant intelligence types. Based on these results, it is suggested that web based teaching materials, which depends on multiple intelligence theory, should be developed. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Çoklu zeka kuramına göre hazırlanan web destekli materyalin öğrenci başarısına etkisinin değerlendirilmesi | |
dc.title.alternative | The evaluation of web based material that is prepared in accordance with the multiple intelligence theory | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Multiple Intelligence Theory | |
dc.subject.ytm | Student achievement | |
dc.identifier.yokid | 362544 | |
dc.publisher.institute | Fen Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | KARADENİZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 259856 | |
dc.description.pages | 146 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |