Çokluortamın bilgisayar programlama başarısı üzerine etkisi
dc.contributor.advisor | Yurdugül, Halil | |
dc.contributor.author | Gültekin, Kerem | |
dc.date.accessioned | 2020-12-30T06:58:49Z | |
dc.date.available | 2020-12-30T06:58:49Z | |
dc.date.submitted | 2006 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/480778 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmada Çokluortama Dayalı Eğitim Yazılımının ProgramlamaEğitiminde öğrenci başarısı üzerine etkisi araştırılmıştır.Araştırma deseni olarak öntest-uygulama-sontest deseni kullanılmış,kalıcılık için ise sontest uygulamasından 20 gün sonra bir kalıcılık testiuygulanmıştır. Kontrol gurubuna (18 kişi) alışılagelmiş öğretim yöntemlerikullanılarak ders içeriği verilmiştir. Deney grubuna (16 kişi) ise araştırmacı ve konualanı uzmanı tarafından geliştirilmiş Çokluortama Dayalı Eğitim Yazılımıuygulanmıştır. Bu yazılım, bilgisayar programlama dersi kapsamındaki temelkavramlar olan ?Değişken?, ?Bellek?, ?Operatör?, ?Program? gibi kavramları vekavramlar arası ilişkileri bir problem durumu yardımıyla, çokluortam teknolojilerikullanarak verilmesini amaçlar.Araştırma sonucunda programlama öğretiminde Çokluortama Dayalı EğitimYazılımının, alışılagelmiş öğretim yöntemine kıyasla öğrenci başarısı üzerindeistatistiksel olarak anlamlı bir etkisi bulunduğu saptanmıştır. Yine bu araştırmagöstermiştir ki, ilk defa programlama eğitimi alan bireyler ile daha önceden formalveya informal olarak programlama eğitimi almış bireylerin ön test başarı puanlarıarasında fark bulunmuşken, son testte başarı puanları arasında bir farkgözlenmemiştir.Programlama eğitiminde alışılagelmiş eğitim yöntemlerine alternatif olarakkullanılabilecek Çokluortama Dayalı Eğitim Yazılımları, eğitim kalitesininyükseltilmesi ve anlamlı öğrenme sağlanması için, bilgisayar programlamaderslerinde kullanılabilecek bir materyaldir. Programlama eğitimi sürecindegeliştirilecek olan materyal, araştırmada verilen özelliklere göre düzenlenir vegeliştirilirse sonuç, kazanımlar doğrultusunda olumlu olacaktır.Anahtar Kelimeler : Eğitim Yazılımı, Çokluortama Dayalı Eğitim Yazılımı,Programlama Dilleri, Programlama Dilleri Öğretimi, Programlama Dilleri ÖğrenimiDanışman : Dr. Halil YURDUGÜL, Hacettepe Üniversitesi, Bilgisayar ve ÖğretimTeknolojileri Eğitimi Anabilim Dalı | |
dc.description.abstract | In this study, ?The Effects of Multimedia Based Instructional Software onAchievement of Using The Teaching Programming? has been searched.Pretest-process-posttest model has been used as a research model. 20days after the posttest, a permanence test has been given to the students. Thecontent of computer programming concepts has been given to Control group (18person) with using traditional instruction methods. The Multimedia Story BasedInstructional Software which is developed by researcher and content expert hasbeen applied to Experiment group(16 person). The aim of The Software is toteach basic concepts of computer programming lessons such as ?Variables?,?Memory?, ?Operator? and ?Program? etc. using technics of multimediatechnologies with based on the story.The research results show that, Multimedia Based Instructional Software ismore effective than traditional instruction methods on students achievement inprogramming education. Another result from the research proved that there was adifference between pretest results of the students who had programmingeducation for the first time and those who had programming education formallyand informally before but no difference was observed between achievementscores from the post test results.Multimedia Based Instructional Software can be used as an alternativematerial to the traditional instruction methods which will increase instruction qualityand provide meaningful learning. During the programming education process, ifthe material will be developed and arranged according to the given features, theoutcome will be positive through gainings.Keywords : Instructional Software, Multimedia Based Instructional Software,Programming Language, Teaching Programming Language, LearningProgramming LanguageAdvisor : Dr. Halil YURDUGÜL, Hacettepe University, Computer Education andInstructional Technologies M. Sc. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Bilgisayar Mühendisliği Bilimleri-Bilgisayar ve Kontrol | tr_TR |
dc.subject | Computer Engineering and Computer Science and Control | en_US |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Çokluortamın bilgisayar programlama başarısı üzerine etkisi | |
dc.title.alternative | The effects of multimedia on computer programming achievement | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Anabilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 156885 | |
dc.publisher.institute | Fen Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 182319 | |
dc.description.pages | 70 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |