12. sınıf öğrencilerinin matematiği kullanma becerilerinin yorumlanması
dc.contributor.advisor | Baki, Adnan | |
dc.contributor.author | Yavuz Mumcu, Hayal | |
dc.date.accessioned | 2020-12-30T06:58:39Z | |
dc.date.available | 2020-12-30T06:58:39Z | |
dc.date.submitted | 2011 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/480746 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmada, 12. sınıf öğrencilerinin matematiği kullanma becerileriyorumlanmaya çalışılmıştır. Bu amaçla; öncelikli olarak geniş bir literatür taramasındansonra ?matematiği kullanma? kavramı tanımlanmıştır. Öğrencilerin matematiği kullanmabecerilerini tanımlamak amacıyla konu ile ilgili olarak daha önce yapılan çalışmalardanelde edilen veriler birleştirilerek bir sentez oluşturulmuştur. Söz konusu becerileriyorumlamak adına öğrencilere uygulanacak gerçek yaşam problemleri belirlenmiş ve buproblemler üzerinden öğrencilerle klinik mülakatlar gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın pilotçalışmasında ve asıl çalışmasında iki farklı okulda sırasıyla 10 öğrenci ve 6 öğrenci ileçalışılmıştır. Değerlendirme sürecinde her bir soru için, sorunun içerdiği becerilerüzerinden daha önce oluşturulan değerlendirme cetveli yardımı ile öğrencilere puanlarverilmiş ve bu puanların toplamı ile her öğrenci için MK puanı belirlenmiştir. Bu puanlarakarşılık gelen seviyeler belirlenmiş ve böylece her bir öğrencinin söz konusu becerilerinihangi düzeyde kullanabildiği görülmüştür. Bu değerlendirme süreçlerinden elde edilenverilerle öğrencilerin gerçek yaşam problemlerinin çözümünde matematiksel becerilerinikullanım biçimleri yorumlanmaya çalışılmıştır.Ülkemizde, matematiği gerçek yaşam problemlerinin çözümünde etkili olarakkullanabilen bireyler yetiştirmeyi hedef edinen yeni öğretim programının, öğrencilerinmatematiği kullanma süreçlerine ne gibi katkılar sağladığı, bu çalışma sonuçları ilegözlenebilecektir. Bu anlamda araştırmamız, yeni öğretim programının matematiğikullanma yönünden öğrenme çıktılarını görmemiz adına oldukça önemlidir. Bu çalışmayı,konu ile ilgili olarak daha önce yapılan çalışmalardan ayıran orijinal tarafı, ?matematiğikullanma? süreçlerini değerlendirmek ve yorumlamak adına oluşturulan ve kullanılanteorik yapıdan ve ortaöğretim öğrencilerine uygulanmış bir çalışma olmasından ilerigelmektedir.Çalışma sonuçları ile araştırmamızda yer alan öğrencilerin matematiği gerçek yaşamproblemlerinde; yeni öğretim programının hedeflediği düzeyde kullanamadıklarıgörülmüştür. Ülkemizde uygulanan matematik programının hedefine ulaşabilmesi adınaöğretim ortamlarında matematiksel uygulamalara daha fazla yer verilmesinin olumlusonuçlar doğuracağı kanaatine varılmıştır. | |
dc.description.abstract | In this study, it was tried to interpret the twelvetth grade students? ability of usingmathematics .To this end, primarily, the concept of ?using mathematics? was defined aftera broad literature research. In this regard, to determine the math using abilities, the datathat were obtained from the previous studies, were combined and a synthesis was created.On behalf of the interpretation of using math abilities, the real life problems were definedand applied to the students, and clinical interwievs were carried out. In the pilot study andthe real study, the 10 and 6 students were examined in two different schools. In theassesment process, for each question, the students were evaluated according to the scaleprepaired in advance. The sum of these points the MK point of each student wasdetermined. The levels corresponding to these points were determined, and in this way thelevel the students use these abilities was observed. With the data obtained from theseassesment processes, it was tried to interpret the students? position of using the mathabilities in real life problems.As a result of this study; the contributions made by the new program in our country,as by the new program it is intended in terms of using mathematics in daily life will beobserved. In this sense the study has importance in the name of observing learningoutcomes in terms of using mathematics. The originality of the study stemps from thetheoretical structure that was created and used for evaluating and interpreting and from thefact that for the first time it was applied to secondary school students.In the end of the study; it was observed that the students couldn?t use mathematics inthe level that the new program has intended. It was concluded that as a result of moreapplications in learning enviroments there will be positive developments which will aid thegoal of the new program. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.subject | Matematik | tr_TR |
dc.subject | Mathematics | en_US |
dc.title | 12. sınıf öğrencilerinin matematiği kullanma becerilerinin yorumlanması | |
dc.title.alternative | The interpretation of twelveth grade students? ability of using mathematics | |
dc.type | doctoralThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Ortaöğretim Fen ve Matematik Alanları Eğitimi Anabilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 396907 | |
dc.publisher.institute | Fen Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | KARADENİZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 275480 | |
dc.description.pages | 364 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |