Show simple item record

dc.contributor.advisorYarımağan, Ünal
dc.contributor.authorÇinici, Mehmet Ali
dc.date.accessioned2020-12-30T06:57:19Z
dc.date.available2020-12-30T06:57:19Z
dc.date.submitted2006
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/480497
dc.description.abstractWEB TABANLI UZAKTAN EĞ T MDE UYARLANIR DEĞERLEND RMES STEM TASARIMI VE GERÇEKLEŞT R MMehmet Ali ÇiniciÖZTeknolojinin sunduğu kolaylıklarla birlikte Internet'e olan ilginin artması ve WorldWide Web (WWW)'in hızla yayılması, tüm dünyada ?Web Tabanlı UzaktanEğitim? kavramının yaygınlaşmasını sağlamıştır. Uzaktan eğitimuygulamalarıyla, eğitimde zaman ve mekân bağımlılığı ortadan kaldırılarak,bireyler için yaşam boyu eğitim ve kendi kendine öğrenme olguları gelişmiştir.Uzaktan eğitim teknikleriyle verilen eğitim kadar, öğrencinin öğrenme seviyesiniarttırmaya yönelik biçimlendirici değerlendirme şeklinde soru sorulması veverilen eğitimin değerlendirilmesi de büyük bir önem taşımaktadır. Bu ölçme vedeğerlendirmeyi düşük maliyette ve kaliteli biçimde yapmanın şartının, eğitim ileteknolojiyi birleştirmek olduğu görülmektedir.Çalışma kapsamında, Internet/Intranet üzerinde web-tabanlı uzaktan eğitimdekullanılmak üzere, değerlendirme içeriği olarak IMS-QTI standardındaoluşturulan soru bankasından Madde Tepki Kuramı modeli ile öğrencinin bilgiseviyesine uygun rasgele soru seçilerek sunulmasını sağlayan, uyarlanır sorusorma ve değerlendirme sistemi tasarlanarak geliştirilmiştir. Geliştirilen busistem ile, öğrencilerin istedikleri yer ve zamanda, zayıf oldukları yönlerini veyayanlış anladıkları konuları tespit ederek, biçimlendirici değerlendirme şeklindebilgi seviyelerini arttırmaya yönelik kendilerini sınayarak alıştırma yapmalarıamaçlanmıştır.Anahtar Kelimeler : Web Tabanlı Uzaktan Eğitim, Uyarlanır DeğerlendirmeSistemi, Web Tabanlı Uzaktan Eğitimin Değerlendirilmesi, Değerlendirmeçeriği, QTI.Danışman : Prof.Dr. A. Ünal YARIMAĞAN, Hacettepe Üniversitesi, BilgisayarMühendisliği Bölümü
dc.description.abstractDESIGN AND IMPLEMENTATION OF ADAPTIVE ASSESSMENT SYSTEMIN A WEB-BASED DISTANCE EDUCATIONMehmet Ali ÇiniciABSTRACTThe increase in the use of Internet together with the facilities provided by newtechnologies and penetration of World Wide Web has widespread ?Web-BasedDistance Education? term throughout the world. With application of distanceeducation, the terms lifelong learning and self-learning for the individuals hasdeveloped eliminating the time and place requirements in education.Formative assessment, which increases the learning level of students by askingquestions, has of great importance in the assessment of given education asmuch as the techniques of distance education. The requisite of accomplishingevaluation and assessment with the lower cost and higher quality is seen asmerging technology and education.In this study, adaptive testing and assessment system, which could be used forweb-based distance education on Internet/Intranet, providing presentation ofrandom question selection suitable to level of student, from Item ResponseTheory (IRT) based question bank, applying IMS-QTI standards as assessmentcontent, has implemented. Implemented system aims to enable studentsexamine themselves with formative assessment by locating misunderstood orweak subjects, without any time and place restrictions.Keywords : Web-Based Distance Education, Adaptive Assessment System,Assessment of Web-Based Distance Education, Assessment Content, QTI.Advisor : Prof.Dr. A. Ünal YARIMAĞAN, Hacettepe University, Department OfComputer Engineeringen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectBilgisayar Mühendisliği Bilimleri-Bilgisayar ve Kontroltr_TR
dc.subjectComputer Engineering and Computer Science and Controlen_US
dc.titleWeb tabanlı uzaktan eğitimde uyarlanır değerlendirme sistemi tasarımı ve gerçekleştirimi
dc.title.alternativeDesign and implementation of adaptive assessment system in web-based distance education
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentBilgisayar Mühendisliği Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid167235
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityHACETTEPE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid183848
dc.description.pages128
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess