Web tabanlı eğitsel arayüz ajanlarının öğrenci erişisine etkisi
dc.contributor.advisor | Usluel, Yasemin | |
dc.contributor.author | Misirli, Özkan | |
dc.date.accessioned | 2020-12-30T06:55:24Z | |
dc.date.available | 2020-12-30T06:55:24Z | |
dc.date.submitted | 2007 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/480134 | |
dc.description.abstract | Çevrimiçi ögrenme ortamları bireylere yer, zaman, mekan ve kisiden bagımsızıögrenme etkinlikleri sunar. Çevrimiçi ögrenmenin önemli bir parçası olan egitselarayüz ajanları, ögrenciler ile etkileserek sosyal ögrenme deneyimi saglarlar.Bu çalısmada web tabanlı egitsel arayüz ajanlarının ögrenci erisilerine etkisine veögrencilerin görüslerine yer verilmistir. Çalısmada egitsel ajan bilgi veren ajanrolündedir. Ayrıca ajan ögrenciler ile iletisimini gerçek insan sesi ile saglamaktadır.Çalısmaya bir kamu ilkögretim okulunun 7. sınıfında okuyan 42 ögrenci katılmıstır.Katılan ögrencilerin 21 tanesi deney grubuna, 21 tanesi ise kontrol grubunarasgele atanmıstır. Deney grubundaki ögrenciler egitsel arayüz ajan iledesteklenmis web temelli ögrenme ortamı ile çalısırken, kontrol grubundakiögrenciler ise egitsel arayüz ajanı ile desteklenmemis web temelli ögrenme ortamıile çalısmıslardır. Arastırma sonucunda web tabanlı egitsel arayüz ajanı iledesteklenmis web temelli ögrenme ortamı ve egitsel arayüz ajanı iledesteklenmemis web temelli ögrenme ortamlarındaki ögrencilerin öntest vesontest puanları arasında anlamlı fark bulunmustur. Deney ve kontrol gruplarıarasında anlamlı bir fark bulunmazken; ögrenciler, egitsel arayüz ajan iledesteklenmis web temelli ögrenme ortamının eglenceli oldugunu ifade etmislerdir.Anahtar kelimeler: Web tabanlı egitsel ajan, web tabanlı ögrenme, sosyal ögrenmeortamı | |
dc.description.abstract | Online learning environments offer activities to individuals independently fromlocation, time, place, and person. As one of the important elements of onlinelearning, pedagogical agents provide learners with social learning experiencesthrough interaction.In this study the effect of the web based pedagogical agents on students?achievement was studied. In addition, students? opinion about web based learningenvironment was gathered. Pedagogical agent that used in this research has therole of expert as giving information. Moreover, the pedagogical agent realizes theinteraction with student by using the real human voice. 42 7th grade students froma public primary education school participated to this study. 21 participants wererandomly assigned to the experiment group, and the other 21 to the control group.While the experiment group worked with web based learning environmentsupported with the pedagogical agent, the control group worked with web basedlearning environment without the pedagogical agent. It was concluded that bothweb based learning environment supported with the pedagogical agent and webbased learning environment without the pedagogical agent have significantdifference between pretest and posttest scores. While there hasn?t been anysignificant difference between the two groups in terms of pretest and posttestscores, the students stated that the learning environment with the pedagogicalagent was enjoyable.Keywords: Web based pedagogical agent, web based learning, social learningenvironment. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Web tabanlı eğitsel arayüz ajanlarının öğrenci erişisine etkisi | |
dc.title.alternative | The effects of web based pedagogical agents on student achievement | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Anabilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 9015743 | |
dc.publisher.institute | Fen Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 216404 | |
dc.description.pages | 79 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |