Show simple item record

dc.contributor.advisorEnsari, Hoşcan
dc.contributor.authorAvedisyan, Selin
dc.date.accessioned2020-12-30T06:54:16Z
dc.date.available2020-12-30T06:54:16Z
dc.date.submitted1997
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/479918
dc.description.abstract92 BÖLÜM V SONUÇ Özet örgütlerin iklimi, çalışanlar üzerinde son derece etkilidir. Bu etki çalışanın verimliliğini, o kurumda çalışma isteğini, iş arkadaşlarıyla olan ilişkilerini, motivasyonunu etkilemektedir. Özellikle okullarda bu etkileşimin oranı artmaktadır. Çünkü özellikle öğretmenler sürekli olarak karşılarında öğrencileri bulmakta, devamlı olarak etkileşim içine girmektedirler. Bir eğitim kurumu içerisindeki iklimi öğrenci, öğretmen ve idareci birlikte oluşturmaktadırlar. Bu iklimin açık ve olumlu olabilmesi için etkili çift yönlü iletişimin söz konusu olması gerekmektedir. Ancak etkili iletişim teknikleri, iletişim kanalları ve çatışma ve sorun çözme teknikleri kullanılarak okul iklimine olumlu bir etki yapılabilir. Bu tez çalışmasında öğretmenlerin, sınıf iklimini etkilemeleri ve etkilenmeleri düşünülerek sınıf ortamı ölçeği öğretmenlere uygulanmıştır. Aynı zamanda bu testle birlikte Çatışma eğilimi ölçeğinde uygulanarak öğretmenlerin çatışmaya karşı olan eğilimleride bulunmaya çalışılmıştır. Tüm bu testler halen Azınlık okullarının orta ve liselerinde görev yapan 190 öğretmene uygulanmıştır. Bu iki testin verileri yaş, cinsiyet, branş, eğitim durumu, kurumda çalışma yılı gibi değişkenlerle ilişkilendirilmiştir. Tüm bu istatiksel işlemlerin yapılmasında uygulanan teknikler ise bir boyutlu varyans analizi, korelasyon ve t testidir. Tüm bu uygulamalar ve istatiksel analizlerin sonucunda bütün değişkenler testlerdeki alt boyutlarla ilişkilendirilerek her üç azınlık grubu okulla karşılaştırılması yapılmıştır, özellikle 30-39 yaş grubu ve aynı kurumda93 8-11 yıl çalışan kadınların insancıl yaklaşım ve yaratıcılık alt boyutlarından yüksek ortalamalara sahip oldukları tespit edilmiştir. Her üç okul türü de Yani Rum okulları, Ermeni okulları ve Musevi okulu birbirleriyle karşılaştırıldıklarında da manidar farklar ortaya çıkmıştır. Fakat varılan sonuçlar bu çalışmanın sınırlılıkları içerisinde değerlendirilmeli ve yapılacak başka çalışmalarla desteklenmelidir. Örneğin okulların iklimini ölçmeye yönelik, bu okulların sosyo kültürel özellikleri de dikkate alınarak çalışmalar yapılmalıdır, iklim ölçen testler hem öğretmene hem de öğrencilere uygulanarak daha fazla sayıda değişkenle ilişkilendirilebilir, aynı zamanda öğretmen, öğrenci ve idareci üçlüsüne yapılacak uygulamalarda konuya yeni boyutlar katabilir. Öneriler Bu çalışma sonucunda varılan sonuçlardan sonra bazı önerilerde bulunulabilir. Özellikle Hizmet içi eğitimin ve iyi organize edilmiş bir rehberlik servisinin tüm okullar için faydalı olacağı inancı içindeyim. İyi organize edilmiş bir rehberlik servisi hem çatışmaların etkili yöntemlerle çözülmesini sağlayacak hem de önyargılı çatışmayı azaltacaktır. Aynı şekilde her kurum kendi içerisinde rehberlik servisinin önderliğinde etkili iletişim ve sorun çözme tekniklerini bir hizmet içi eğitim olarak özellikle mesleğe yeni başlayan ve aynı kurum içerisinde 16 yıldan fazla çalışan öğretmenlere verilmesi gerektiği inancı içerisindeyim. Özellikle katı ve amaçsız bir disiplin anlayışının hem öğrenciler hem de öğretmenler üzerinde olumsuz etkide bulunacağı kanısındayım. Bu sebeple sınıfta kuralların açıklığı ve katılımın arttırılmasıyla ve öğretmenlerin etkili iletişim tekniklerini kullanarak sorunlara daha esnek bir yaklaşımla yaklaşmalarının disiplin içinde etkili olacağı kanısındayım.
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleAzınlık okullarında sınıf iklim ve iletişim
dc.title.alternativeClassroom climete and communication in minority schools
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitimde Psikolojik Hizmetler Anabilim Dalı
dc.subject.ytmMinority schools
dc.subject.ytmCommunication
dc.subject.ytmConflict
dc.subject.ytmOrganizational climate
dc.identifier.yokid61874
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityMARMARA ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid61874
dc.description.pages149
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess